Ik ben erg geïnteresseerd in horloges en in het merk Omega in het bijzonder. Ik heb altijd gezegd dat ik er eentje zou willen kopen wanneer ik afstudeerde (2 jaar geleden), toen is dat er echter niet van gekomen door verbouwingen die nog steeds aan de gang zijn. Ik heb via een collega/vriend vernomen dat hier altijd exclusieve horloges verkocht worden door andere fanatiekelingen. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die ervaringen hebben met bepaalde types Omega voor een ‘beginneling’, al dan niet aanraders, met verkopers via dit platform…
Welkom hier bij HF !
Omega heeft prachtige horloges inderdaad.
Ik heb er 2 ooit nieuw gekocht en nog altijd blij mee.
Alle verkopers hier in het blauw zijn aanraders en liefhebbers.
Als je de zoektocht, stress en onderhoud van vintage aankan/wil zijn jaren 50/70 seamasters , constellations en Genève zeer goed geprijsd.
Ook vintage maar meer funky is een Chronostop, zeker de 'driver’s ’ versie.
Iets meer contemporair kan je niet mis doen met een bond era seamaster of een tweedehands speedmaster ( de reduced onder meer hebben ook soms funky kleurtjes ). Allemaal klassieker voor een schappelijke prijs.
Misschien een Omega Dynamic Chronograaf? Goed instapmodel en ook vrij uniek. Al heb ik mij ooit laten vertellen dat het uurwerk erin af en toe wel wat problemen had, al weet ik dit niet zeker.
De blauwe aqua terra is een allemansvriend en de perfecte one and done.
Voor mij is het ook “The one that got away”: ooit had ik de kans er eentje te kopen voor een prikkie, nu vind ik ze op Chrono te duur geprijsd staan.
Maar er zijn ook zat vintage (seamasters) te koop, die dezelfde functies vervullen als de AT, voor een zachtere prijs. Ik zou als ik jou was een mooi vintage exemplaar scoren.