Zoektocht: tips

Mijn laatste horloge met 22 mm lugs is een (pre-Invicta) Glycine Combat sub:

Ik twijfel om deze te flipperen. Waarom? Ik hou van bandjes swappen, maar vind het zonde om voor een enkel horloge een boel dure bandjes te bewaren. Dit horloge is een geweldige bandenswapper, en heeft hele prettige afmetingen. Daarnaast is deze erg dun (10mm) voor een duiker.

Weten jullie een mooi alternatief met 20mm lugs van maximaal 42mm groot en maximaal 12mm dik? Gerenommeerd merk uiteraard. Hoeft niet per-se een duiker te zijn, maar mag ook een pilot/field zijn. Staal of leer maakt niet uit. Uurwerk ook niet. Geen dresser, rubber of goudtinten. Prijscategorie ongeveer
( tweedehands ) 400-850 euro.

Iets in de strekking van een Sinn 104 staat al genoteerd. Een Laco Wien voldoet, maar de dikte is discutabel.
Ik weet het niet. Weten jullie iets van bovenstaande strekking, met de gewenste afmetingen? Eigenlijk zoek ik een legitiem alternatief om de Glycine te flipperen…

Probeer eens een Damasko. :joy:

1 like

:unamused: :smile:

2 likes

Speedbird?

Squale 1521 misschien? Wel 13mm dik dus dat is misschien net niet wat je zoekt.
In ieder geval wel veel gelijkenis met je Combat Sub qua looks. Afwerking schijnt wat beter te zijn.

1 like

Die heb ik in mijn bezit, inderdaad beter afgewerkt.
@martv dank voor de tip, soort microbrand denk ik? Ik ben daar wel een beetje van afgestapt.

Komt van Timefactors, dat kan je wel een soort microbrand noemen. Het is wel een leuke bandenswapper met erg mooie spes voor het geld.

1 like

Klaar dan toch?:grin:

Was het maar zo’n feest. Heb ik eindelijk het bedrag bij elkaar. Staat de juiste damasko of sinn niet te koop. Koop dan maar iets anders wat ik op het oog had. Nieuwe klok binnen, centjes op. Nog geen week later wil candide van zijn damasko af…
Karma? Te ongeduldig?

1 like

Doet @anon50762135EV zijn Damasko weg? :astonished:

3 likes

Ik praat niet meer met jou :tired_face:

3 likes

:joy::joy::joy::joy:

1 like

Kusje erop?

1 like

Schrale troost… Welnee, geniet ervan!

2 likes

Dat komt wel goed! En wie weet ben ik 'm met een paar weken weer zat jo…

2 likes

Dan hoor ik graag van je en mag dit topic op slot :blush:

2 likes

Dan hoor jij het als eerste👍maar de kans is erg klein dat ie snel weer weg gaat

Een goeie bandenswapper met 20mm lugs en die maten?

De Terranaut III Trail van MĂĽhle GlashĂĽtte. 20mm lug width. 40mm breed, 10mm dik, niet al te lange lugs, 100m waterdicht en Duits:

Tweedehands nog niet verkrijgbaar, nieuw zo’n 900 Euro als het goed is.

Ook vind ik de Seiko SARX017, 15 en 13 erg tof voor bandenswapperij. 20mm lug width, 40-41mm wijd, iets sportiever met de crown guard, 100m WR en maar 11mm dik.

Dat ding is gewoon 550 inclusief import belasting. :slight_smile: Zou ik een klassiek sports-watch noemen, niet per se een dress horloge.

En sorry, ik weet dat je geen dresser zei, maar toch: In de categorie bauhaus, erg goed met Croco Cognac, lichtbruin, zwart leer en ook een gematteerde 2- of 3-kleur Nato: de Laco Halle of Dresden 40. 50m WR, 40mm, 10.5mm dik, 20mm lugs:

498 piekies.

1 like

Een Sinn 556i natuurlijk.

Veel beter wordt het niet in deze prijsklasse.

1 like

Eens

1 like