Zoektocht: Vintage Omega Seamaster

Goedemorgen!

Een tijd niet zo actief met horloge’s bezig geweest (slecht verhaal, ik weet het) echter zijn de kriebels natuurlijk wel altijd aanwezig. Ik heb al ruime tijd interesse in een mooie vintage Omega Seamaster. Uiterlijk zoals:

*Foto van Koen van dit forum

Mijn eisen aan het horloge zijn:

• Bruine lederen band, gouden kast
  • In goede staat
  • Automaat / Handopwinder
  • Inclusief date

Waar zou ik een soortgelijk horloge het beste kunnen vinden en wat zou een realistische prijs hier voor zijn?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Max

Er zit een tikfout in je topictitel. :wink:
Mooi doel voor ogen; succes met de zoektocht!

@wbcoupe Die tikfout heb ik ook al tientallen keren gemaakt.

Aan TS: Seamasters worden veel aangeboden, omdat het het langst lopende model is. Helaas worden ze ook veelvuldig “aangepast” en/of nagemaakt zodat ze niet meer origineel zijn. Op Ebay heb je veel aanbod, maar dat is een mijnenveld. Op een beurs zoals de Rikketik worden ze ook veel aangeboden, maar daar moet je ook uitkijken voor redials en neppers. Via het forum worden ze ook aangeboden, maar dan moet je opschieten want als er een nette vraagprijs wordt ingesteld, zijn ze zo weg.

Op Ebay en op de Rikketik bijvoorbeeld kan je ook echt wel goede exemplaren kopen, maar dan moet je heel goed weten waar je mee bezig bent.

Ik zou eerst eens nagaan welke Seamaster je eigenlijk wilt, want daar zijn ook enorm veel varianten van. Verguld of goud? Bumperautomaat ook goed? Welk tijdperk ongeveer?

1 like

Ik heb de titel ongeveer 10x bekeken maar volgens mij lees ik er gigantisch overheen. Waar zit de fout precies? Bedankt in elk geval, zoeken moet zeker goedkomen.

Bedankt voor de goede tips! Ik heb iets meer huiswerk gedaan en zit voornamelijk te kijken naar een gouden Omega Seamaster De Ville uit 1960-1970. V

Als ik kijk naar de prijzen op Chrono24 zit dit rond de € 1000 ,-. Is dit ook redelijk wat jullie betreft of moet een dergelijke klok voor veel minder te krijgen zijn?

Ik sta natuurlijk ook open voor goede suggesties met mooie plaatjes om me te inspireren voor andere seamasters. Graag zelfs.

Voor een 18 karaat vol gouden kast is dit een goede prijs

Had de titel al voor je aangepast. Er stond eerst Seamster :wink:

1 like

Als je het lastig vindt om de staat en kwaliteit van het horloge te bepalen op (bijvoorbeeld) eBay of marktplaats, kijk dan eens bij een vintage horlogehandelaar als:

Beide zijn vertrouwde adressen voor de aankoop van een vintage horloge en hebben regelmatig Seamsters in de schappen liggen, veelal ook geserviced.

1 like

Goede tip! De zoektocht ligt momenteel even stil ivm recente aankopen (aquamaster ceramic en skx007) maar hij komt er uiteindelijk zeker te weten! Doe het momenteel maar met deze:

heb ook geen gouden