Ben op zoek naar een quartz duiker/chronograph voor alledaagse gebruik,maar vooral voor naar het werk en om een klok te hebben die ik zo kan pakken zonder hem eerst op tijd te zetten.
Nu moet hij ook een beetje smoel hebben, zo kwam ik al surfend op het merk Zodiac.
Zitten leuke stoere modellen tussen.
Hoe zit het met de kwaliteit, ze beweren swiss uurwerken te gebruiken.
Zijn er nog andere alternatieven, buiten Seiko en Citizen etc.?
Invicta heeft een hoop degelijke quartz duikers die voor redelijke bedragen op ebay te zijn verkrijgen, misschien iets voor je? http://www.invictawatch.com/
Zodiac is nu een onderdeel van Fossil. Het is niet meer het topmerk van de jaren 70 en 80. Een vrij doorsnee merk nu met enkele leuke modellen. Op Watchuseek is er héél veel over te vinden. Wenger verkoopt een vergelijkbaar model, is wél echt “Swiss” maar wat duur voor quartz
Ik gebruik voor mijn grab&go horloges, atomic solar klokjes. Leg ik op 't vensterbank, zodat ze het radiosignaal kunnen oppikken om altijd goed te lopen. En ze blijven lekker opgeladen.
Nu zijn er niet veel met een duikersring-duikerslook die dit hebben. Een van de weinige:
Of de duurdere:
Als je geen behoefte hebt aan atomic tijd, dan zijn er genoeg Seiko, Citizen, Pulsar, etc keuzes. gewoon googlen met Solar+Diver+merk.
Klopt, had ik gezien.
Alleen deze levert alleen in de US,en hij maakt geen uitzonderingen was zijn respons(td)
Maar ik ben al een heel eind verder,zover zelfs dat ik mijn keuze heb teruggebracht tot 2 horloges.
En waar mijn voorkeur naar uitgaat heeft géén chronograph.
Ja , hoe veranderlijk kan een mens zijn,he. (Met deze hobby is het niet vreemd hoor)
Na het weekend maak ik bekend welke het is geworden.