Zoekvraag: wat is de allereerste referentie van de Bulgari Octo?

Ik zit al een tijdje te kijken naar de Bulgari Octo lijn, nu zou ik graag de allereerste referentie willen kopen maar ik kan dus nergens vinden welk model dit exact is.

Even wat informatie. De Octo is origineel helemaal geen model van Bulgari maar van het merk Gerald Genta (het merk is op enig moment gekocht door Bulgari en daarna langzaam geïntegreerd), de Octo kasten zijn vanaf de jaren negentig gebruikt maar pas vanaf 2012 gebruikt als zijnde de Bulgari Octo. Later zijn er extra lijnen bijgekomen zoals de Octo Finissimo en Solotempo, de standaard versie werd vanaf 2018 de L’Originale.

Als mijn informatie klopt dan zou er een BVL 193 uurwerk in moeten zitten, de latere modellen hebben een BVL 191. Mijn vermoeden is dat ik op zoek ben naar een “BGO 41 S” idealiter uit modeljaar 2012 (introductie), of 2013 voor de perfecte combinatie met matching bracelet die pas later beschikbaar kwam. Maar mogelijk zie ik iets over het hoofd, wat denken jullie?

BGO41S 2012

BGO41S 2013 (met bracelet)

5 likes

Die was me nooit echt opgevallen, maar nu je het zegt. Best een dingetje :grimacing:

1 like

Ik vind het wel tof eigenlijk. De Octo is gewoon iets aparts…

3 likes