Zoemmmmmm

Ik heb hem al een tijdje en was van plan om hem dan toch maar te verkopen, maar hoe langer ik er naar kijk hoe moeilijker dat wordt. Dussss, ik blijf hem maar gewoon houden, want het is toch een stukje horloge historie zo’n stemvork.

Het is een Longines Ultronic :~

Hij is ook wel erg gaaf zeg, als ie van mij was zou ik hem ook niet kunnen verkopen!!

Blijft mooi spul die stemvorkjes :slight_smile:

Dit is de mijne

mooi ding, zeker met dat kekke bandje erbij!

Op de foto’s valt het niet zo op, maar de wijzerplaat is echt een fantatische blauwe kleur.

Goede beslissing Jürgen! Ik zou hem ook niet wegdoen, veel te mooi:D

Mijn beste,

Natuurlijk houden!!
“het hart heeft nu eenmaal redenen die de rede niet kent”.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik vind 'm te gek, heb alleen wat teveel geld uitgegeven de laatste tijd :frowning:

Mooi hoor Jürgen, mijn advies: houden!!!

mvg, Frans

Da’s inderdaad een erg fraaie(tu) Erg mooie foto’s ook, trouwens!

Groeten,

Martin

Ja, mooi toch, zo’n zoemer.
Niet wegdoen hoor, maar bewaren en dragen.

Neen vooral niet wegdoen…ik wilde die van mij ook verkopen maar op aanraden van mijn vrouw kon ik het beter niet doen. Een nieuwe batterij, originele Omega band in en op laten zetten en hij is weer als nieuw.:~

Ik heb tegenwoordig zo’n mobiel foto studiootje in een koffer, dus kan ik ook eens fatsoenlijke foto’s maken.

MartinB Schreef:

Da’s inderdaad een erg fraaie(tu) Erg mooie foto’s
ook, trouwens!

Groeten,

Martin

Stemvorken zijn super! Ik heb er drie (waarvan één, een Longines Ultronic met hetzelfde mooie ESA uurwerk, TE KOOP) :wink:

De Bulova Astronaut en de Spaceview mogen blijven :smiley:

Ja inderdaad super, hier had Seiko beter op kunnen blijven voortborduren (vloeiende sec.wijzer) om dit systeem verder te perfectioneren dan het veel geld kostende spring-drive systeem8-)of zie ik dat weer verkeerd.

Ik denk dat het springdrive systeem technisch beter is.
Alleen maar draaiende delen en inductie.

Bij de stemvork is het toch weer een heel gedoe om de heen-en-weer gaande beweging in een draaiing om te zetten. en het afregelen is ook niet zo makkelijk als bij een quartz.

Bas

Koesteren Jurgen, is een brok geschiedenis.
Ik verzamel ze ook en is nog betaalbaar.

Wie wat meer over de techniek en de verschillende soorten stemvorkwerk wil lezen - en geen moeite heeft met Duitse texten - kan ik deze site van harte aanbevelen.
Veel plezier bij het lezen van de afdeling Uhren

http://www.richardkunze.de/index.htm