Zoemzoemzoem

Vandaag ontvangen. Mijn eerste voorzichtige schreden op het vintage pad. Ooit komt er een 5513 of 1675, maar voor het zover is moet ik daarover nog heel wat kennis opdoen.

Dit is qua budget nogal wat vriendelijker, maar zeker niet minder leuk. De staat is goed. Hier en daar wat krasjes, maar voornamelijk was het horloge erg vies. Na een poetsbeurt en een met nieuw bandje (teju) is ie aardig opgeknapt. Oordeel zelf over deze Omega f300 stemvork:


De plaat is mooi van kleur. Heeft wel wat barstjes, spiderweb zullen we maar zeggen…

Ben er blij mee :~

Mooi horloge, veel plezier ermee (tu).

Mvrgr, Andre

Mooie Omega, ziet er prima uit. (tu)

Een prachtig horloge,geniet ervan.:~
Mvg Kees

Mooi hè die oudjes :wink:
Gefeli en heel veel draag/kijk plezier gewenst!

mvg

Mooi horloge Bert (tu). Da’s vast niet je laatste vintage. :wink:

Fraaie kastvorm heeft deze.
Veel kijk- en luisterplezier!

Fraai!
Bedenk me nu dat ik alleen nog maar zoemers met lichte wijzerplaten heb gehad…
Ga gelijk op zoek.

Prima eerste stap op het vintage pad! Ik heb zelf ook een Omega stemvork gehad. Heb nu toch en beetje spijt dat ik die weg gedaan heb. Veel plezier er mee!

Bedankt voor de reacties! De wijzerplaat is echt erg mooi, zeker onder de zon. Wel moet ik de datumschijf een keer opnieuw laten uitlijnen. De datum valt niet helemaal netjes in het midden van het venster en dat gaat me op termijn zeker storen…

Mijn beste,

Proficiat met deze begerenswaardige aankoop!! Een historische klassieker van Omega!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze vrolijk gestemde Omega f300.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi hoor Bert, wist je als je de kroon uittrekt het horloge geen stroom verbruikt zo is de levensduur van de batterij langer. Dit in tegenstelling tot quarts horloges.

Heel mooi en je weet hoe het spreekwoord is; als er 1 vintage over de dam is volgen er meer.:wink:

Hennie Schreef:

Mooi hoor Bert, wist je als je de kroon uittrekt
het horloge geen stroom verbruikt zo is de
levensduur van de batterij langer. Dit in
tegenstelling tot quarts horloges.

Dat wist ik niet, bedankt!

Een prachtig horloge, gefeliciteerd.

Vandaag mee langs w&v gegaan voor een snelle check. Service was inderdaad uitgevoerd, maar er was geen pakking achter het achterdeksel geplaatst. Dat is nu wel gebeurd. Omdat ik er toch was gelijk nieuwe pushpins en een nos Omega sluiting gescoord.

Dat maakt het plaatje compleet :):

Knap is die !

Voor een eerste vintage ben je ‘goe bezig’ , ook wat die sluiting betreft .

Once you go vintage , you …

Yo , Manu .

Nou…volgens mij ben ik hem kwijt…

Gistermorgen wilde mijn vrouw het horloge wel “even passen”. Niet meer afgedaan natuurlijk. Ook vanmorgen sierde hij wederom haar pols. Wat een goed excuus om nog wat verder te kijken naar oud spul :smiley:

Inderdaad een betere reden kan je je niet wensen om uit te kijken naar de volgende.:~
Succes met de zoektocht
Mvg
Kees

Prachtig horloge en die stemvorkklokjes zijn erg leuk en super nauwkeurig.
Echt vintage! Wees er zuinig op.
Gefeliciteerd.