Zoiets heb ik dus nog nooit gezien!...

En ben erg benieuwd naar jullie mening! Zouden jullie, als enthousiastelingen voor een mooi mechanisch uurwerk, 6000 euri overhebben om dit op je bureau te kunnen zetten?

1 like

Neen.

1 like

Tja, €6000 is wel erg veel voor een reiswekker.
Ik ga voor zonnepanelen :sunglasses:

2 likes

Het Fratello artikel ziet 'm ook vliegen. Eerst begin je te lezen en zie je deze foto:

En vervolgens roepen ze dit:

It is also not a clock or a pocket watch either.

Wat een bullshit. Het is een zakhorloge. Gemaakt voor de moderne binnenzak. Met een soort van telefoonstand er bij. Want ja, het moet wel op een smartphone of cardwallet lijken als de moderne man het nog in z’n jasje wil steken. :slight_smile:

Ik zie geen mooi mechanisch uurwerk. Ik zie een geskeletteerde iPhone. De ruit-geometrie is irritant en lelijk, de gespitste tijdsaanduiding is ook niet m’n kop thee, en tot slot vervult dit staande naast m’n laptop überhaupt geen functie, omdat m’n laptop scherm de tijd al aangeeft. Rechts bovenin. En duidelijker dan op dit uurwerk.

Nee. Het is ergerniswekkende kitsch voor yuppen met teveel doekoe.

14 likes

Zijn we dat niet allemaal hier?

11 likes

Je hebt hem wel flink gemod je laptop of niet?

2 likes

De meesten hier zijn Uppen met teveel doekoe. Want jong, jong… Ik kan me m’n volle haardos niet meer herinneren, laat staan m’n jeugd.

MacOS doet dat nu eenmaal bovenin. Maar soit, op m’n windows PC staat ie links onder. Omdat de taakbalk links staat. :slight_smile:

2 likes

Rechts onderin hier en ik heb een fatsoenlijk tafelklokje op mijn bureau. Verder sluit ik me bij je aan. Dit is onnodig. Geheel met je eens.

1 like

Als ik iets op mijn bureau zou moeten zetten voor €6000,- dan zou ik toch liever een mooie Atmos-klok willen

2 likes

1 april goede grap :woozy_face:
Ik ben wel benieuwd naar wie nu zo’n ding koopt.

Dan koop ik er liever zo één van Bulova

bulova-accutron-214-spaceview-desk_360_e9d064ea7cbd13ee65b5ac04618344db

7 likes

De mensen die balen dat deze uitverkocht was;

5 likes

Ik vindt het een gaaf design.
Zou ik het neerzetten voor 6K?
Neen, ook niet als ik dat makkelijk zou kunnen missen voor een “thingamedoo”

Ik houd van alternatieve tijdweergaven, denk aan Urwerk, Devon works, Meistersinger, etc.,
maar deze doet het niet voor mij.
Het is dat ik weet dat op sale-shots de wijzers altijd op 10:10 staan,
anders was ik nu nog aan het puzzelen welke tijd er bij dit ding bedoeld werd :crazy_face:

:joy:

Een restje afgebrand puin blijft over.

Hulde weer! :+1:

Hou dit vol! Dit is je stijl! En veeeel leuker dan die oeverloze moralistische prietpraat …

1 like

Ik heb net de ING-app geopend. Kan bevestigen dat ik niet voldoe aan de criteria.

3 likes

Voor mij ook een Atmos graag. Dit vind ik niet heel mooi.

Mee eens. Niet echt mooi gedaan.

Je hebt de neiging steeds te rationaliseren. Dat is bij (mechanische) horloges en klokken sowieso niet te doen en in zoverre dus geen argument. Dit moet je leuk en mooi vinden (niet dus). Net zoals een schilderij geen functie heeft omdat het de muur niet extra isoleert.

2 likes

Nee. Dit is te duur en bovenal niet mooi. Pass…

Dat klopt, je hebt gelijk. Ik zie fijnmechanica dan ook niet als kunst, nu ik er bij nadenk. Een automaton in de hoek van de kamer zou op mij eerder luguber overkomen dan iets toevoegen aan de ruimte, terwijl een schilderij (indien het juiste) dat wel doet.

Het horloge om mijn pols kan ik nog een soort functie toedichten omdat een blik op de pols me tijdens m’n werk helpt om aan time-keeping te doen als ik met mensen in een ruimte ben, maar da’s de laatste twee jaar maar zeer sporadisch voorgekomen.

1 like

Interessant.

Ik heb er soms wel eenzelfde emotie bij. Schoonheid van design, kwaliteit van afwerking, respect voor de ambacht.

1 like

Wat is de WR van dit ding? :thinking:

1 like

Da’s een discussie die we beter met een bel goeie drank en een cohiba esplendido kunnen voeren, maar ik kan echt enorm genieten wanneer ik een voorbeeld van mooi ambacht zie. En dat kan al zoiets simpels zijn als een emaille dial van AnOrdain of zo, of dit soort dingen:

In mijn definitie moet kunst een emotionele reactie oproepen of tot buiten-de-lijnen-nadenken aansporen, en dat doen dit soort dingen dan ook weer niet.

De definitie van kunst is nogal willekeurig, dus wie ben ik?

2 likes