Gisteren eens wat oude laatjes omgekiept.
En ben hier nog wat sporenvan mijn horloge verleden tegen gekomen.
Iemand enig idee of er voor deze casio’s nog bandjes te vinden zijn?
Wat ik nog weet is dat het horloge rechtsonder een duurdere is geweest, deze had ik ook met de witte wijzer plaat. (horloge werd destijds ook gedragen door Leo Beenhakker (Leuk feitje) )
Met de afstandsbediening heb ik leuke dingen mee gemaakt destijds op de middelbare school.
Niemand in de klas begreep waarom de tv plots luider ging of helemaal uit 
Begon hiermee, is alleen ergens onderweg gesneuveld helaas niet bewaard.
http://a.fastcompany.net/multisite_files/fastcompany/imagecache/slideshow_large/slideshow/2014/09/3036368-slide-s-8-the-wrist-of-the-story-a-brief-history-of-forgotten-proto-smartwatches-1975.jpg
Wat betreft de kwaliteit .Vele staan al jaren stil, met een beetje pech is het uurwerkje omzeep door lekkende batterijen.
Wat denken jullie weg kieperen, verkopen of eerst oplappen?
Sommige wil ik nog wel bewaren omdat ik er zoals hierboven er leuke herinnering aan heb.
Dragen, dat gaat hem ws niet meer worden, zeker niet wanneer er gaan passende bandjes te vinden zijn.
4 likes
Altijd leuk die ouwe meuk! 
Vooral leuk om te zien dat de meeste bandjes gescheurd zijn… Heel herkenbaar bij die Casio’s. Ben er zo ooit een kwijt geraakt in Egypte tijdens het snorkelen. Ben benieuwd wie die later opgedoken heeft 
Hahah, inderdaad, bijzonder om te zien. Het valt heel typisch uit elkaar. Lijkt uit te drogen en een soort te brokkelen, maar toch ook weer niet. Want ze vallen als een soort reepjes uit elkaar.
Wel jammer want de kasten zijn onverwoestbaar.
Die calculator ooit eens geprobeerd te modden, met een andere versie. Geen idee wat mij toen bezielde of wat de aanleiding is geweest. Destijds wel een hoop centjes aan uitgegeven.
Nu ik er zo aan terug denk, ook nog een Databank gehad die door een speakertje telefoonnummers kon draaien. Een hardloop horloge met een oogje om je hartslag te meten.
En dan hebben we het over begin jaren 90. Voor die tijd behoorlijk vooruitstrevend.
Eens, vroeger als kind kreeg ik mijn eerste Casio toen ik 6 jaar was… Sinds dien was ook verslaafd geraakt aan (Casio) horloges. Waarschijnlijk omdat het horloge wat ik toen kreeg 9 melodie-tjes kon afspelen 
Ik zou best wel weer zo’n stoere Casio (Aviator G-shock) willen, maar mijn polsen zijn gewoon te klein 
Leuk om terug te vinden, met die afstandsbediening heb ik ook heel leuke dingen meegemaakt.
Helaas zijn Casio bandjes niet bestand tegen de tand des tijds.
1 like
Leuk spul, als er lithium batterijen in zitten heb je grote kans dat ze het straks gewoon weer doen. Die CR2016 batterijtjes lekken niet zo hard is mijn ervaring. Qua waarde kan je het beste even op afgelopen verkopen zoeken op Ebay, modulenummer staat op de achterkant, daar ff op zoeken.
1 like
Ik zit niet per se op verkoop te wachten, eigenlijk is het voor mij meer de vraag weg gooien of bewaren.
Zoals ik al schreef verwacht ik ze niet gelijk weer te gaan dragen.
zal er is een openschroeven, en een batterij vervangen. Ben zelf ook wel benieuwd…
Over het algemeen kun je die dingen ook op 18mm of 20mm Natobandjes zetten vooral de blauwgrijze James Bond doet het goed op zwart kunststof,
of anders dit soort combinaties:

3 likes