Zoldervondst LED

Een vriend van me heeft onlangs zijn oude LED horloge teruggevonden. Had hij ooit in de jaren 70 van de vorige eeuw nieuw gekocht. Was toen een nieuwe techniek natuurlijk en erg duur. Hij heeft er toen een paar honderd gulden voor betaald zij hij.
Nieuw batterijtje en hij deed het ook nog. Maar het was head only.
Uiteraard bood ik aan een passend bandje te maken. Geitenleer met donkerrood stiksel. Vanwege zijn stevige polsen en het model kast heb ik 18-18 aangehouden.
En heb hem een beetje schoongemaakt, glaasje gepolijst.

Wie kan er nog wat over vertellen? En zijn deze uurwerken te reguleren? Hij loopt niet helemaal op tijd.

8 likes

@Ernst kom er maar in

Mooie vondst. Maar dat zijn toch quartz modules? Ik wist niet dat daar iets aan af te regelen was.

Ik weet het niet 100% zeker zonder de achterkant van de module te zien, maar er lijkt een hughes of nsc module in te zitten. Die hebben wel een trimmer om hem af te regelen. Wel voorzichtig draaien omdat ie vast kan zitten. En meestal is een halve mm draaien al genoeg. Links of rechts weet ik niet meer, maar daar kom je wel achter :smile:

2 likes

Even opengemaakt. En wie weet of het stipje links PM of AM is?

Grappig trouwens, Swiss op de caseback. US components assembled in Singapore op uurwerk.
Intercontinentaal horloge dus.

1 like

National Semiconductor dus. (Nsc :slight_smile: )
Grote trimmer zie je al tussen de batterijen zitten.
Dat stipje is inderdaad am/pm wat weet ik ff niet meer, kijken of de datum verspringt bij verschijnen of verdwijnen van stipje :smile:

1 like

Priecies zoals Martijn het zegt :+1:
In dat kleine stipje zit een vierkantje, daar past diagonaal een heel klein schoevedraaiertje in
Leuk dat ie het doet, ze vreten wel batterijen :slightly_smiling_face:

Bedankt zover.

Morgen komt mijn vriend hem ophalen. Dan overleg ik even of ik hem probeer bij te stellen.