Zoldervondst: Olympic Mazda 626 first edition horloge

Op zolder vond ik een geinig doosje:

Ik wist dat ik ‘m had, maar weet niet meer hoe ik er aan ben gekomen.

In het doosje zit:

Volledig met aankoopbewijs, garantiebewijs en reserveschakels.

Naast het feit dat ik ‘m afschuwelijk vind en hij smerig is, doet-ie ‘t ook niet meer.

Maar wellicht is dit voor de liefhebber toch een leuk hebbedingetje. Ik zag nl. dat er een voor meer dan €400 op Catawiki verkocht is in het verleden.

Is het volgens jullie de moeite waard om dit ding nog nieuw leven in te blazen?

20 likes

Een schoonmaak beurtje en nieuwe batterij doen wellicht al wonderen

1 like

Ga je het horloge dragen? Indien ja: ja. Anders niet.

1 like

Nee, absoluut niet. Ik vind het een gruwelijk ding :stuck_out_tongue: , haha.

Wellicht kan ik er iemand anders blij mee maken.

Exact. Kan je altijd overwegen een batterij te laten steken en er eens met een ontsmettingsdoekje over te gaan. Dan ziet het er ineens beter uit en weet je meteen of je het als “perfecte staat” of “defect, verzamelaarsobject” moet verkopen :sweat_smile:

1 like

Wel grappig horloge.
Maar ga toch ook eens op zolder kijken!
Alleen jammer dat ik geen zolder heb.

1 like

Nieuwe batterij, schoonmaakbeurtje, wat foto’s maken en op catawiki knallen. Dan levert ie wellicht nog wat op.

Een tijdje geleden een Porsche Targa flessenopener op de wiki gezet die ik in een doos rommel vond die ik eens van een klant kreeg… toch lekker 100 euro voor gevangen :wink:

4 likes

Of het het je waard is er een beetje geld voor batterijtje in te steken is aan jou. Ik vind het wel een geinig horloge eerlijk gezegd maar ik zou dit nooit dragen. Qua model is het blegh maar die klokjes zijn wel gaaf.

1 like

Typisch gevalletje een hebbedingetje voor een liefhebber/verzamelaar. Ik ben geen van beiden :wink:

Ik zal er eens een nieuw batterijtje in laten zetten.

1 like

Kastvorm en bracelet design is vreselijk maar de wijzerplaat is toch wel geinig. Ik zou ook batterij vervangen, schoonmaken en op catawiki zetten als je hem zelf niks vindt.

1 like

Als die het dan gewoon weer doet is er vast een liefhebber te vinden die hem wel wil hebben. Uniek is die zeker.

1 like

In 2016 is er 1 op catawiki verkocht voor €120.
In 2018 voor €420. Dat is toch een flinke waardestijging :+1:t3:

In 2019 zakte de prijs en ging er 1 voor €125 weg.
En 3 maanden erna zakte de prijs naar €69.

Denk dat je beter de grootste Mazda Fans Facebook-groep kunt zoeken en even lid worden.
Het ding even schoonmaken, batterij erin, testen en dan een paar foto’s+filmpjes in die groep zetten en vragen of iemand meer info heeft.

De biedingen komen dan vanzelf.

4 likes

Ga eens in je garage kijken? Misschien heb je die Mazda ook nog ergens :smile:

4 likes

Er heeft wel een tijd een Mazda in mijn garage gestaan inderdaad :stuck_out_tongue_winking_eye:. Een Mx-5, geen 626.

1 like

@Jurk jij rijdt toch Mazda? :ok_hand::rofl:

Ik vind het een grappig ding

2 likes

Zeker! Mx5. :ok_hand:

3 likes

Geinig!
Lelijk… maar GEINIG!

Horlogemaker lekker het uurwerkje laten loshalen en de kast en band in de ultrasoonreiniger!
Vers batterijtje erin en gaan!

1 like

De betere! Ik heb er twee gehad een NA uit ‘95 en een NBFL uit ‘02. Geniale auto’s. Helaas geen ruimte voor het gezin.

1 like

Ik ook :joy:
Een NA en een NB.

Drogreden :sunglasses::dancer:
Het is nooit te vroeg om aan je midlife crisis te beginnen!

1 like

Vooral dat!

Dat is ook zo… ach. Ooit komt er wel weer iets leuks. Nu geen ruimte in de garage, staat vol met troep van de kinderen en mijzelf (onder andere een Puch MS50 uit ‘56 waar ik gezworen had tijd voor vrij te maken…).

3 likes