Mijn schoonmoeder kwam ineens aanzetten met een horloge; is dit iets voor onderdelen of zo? Mhuaaaa vast wel, maar vind het best een guitig horloge. Het is een Seiko 5, type 7009-876A. Waar ik begrijp is 7009 het type uurwerk (automatisch én handopwinder, non hacking, met dag-datum aanduiding) van bouwjaar 1983 voor zover ik dit heb kunnen terugvinden. Leuke vondst, beetje oppoetsen, nieuw bandje erop (19mm) en shinen maar. Economische waarde uiteraard te verwaarlozen, en normaal ben ik niet van de vintage maar vind het wel wat hebben om m weer wat leven in te blazen. Wat denken jullie ervan, blijven of rijp voor de sloop?
Meer toekomst dan verleden!
Blijven.
Eerste indruk : Goed !
Mooi gezegd
leuk klokje:+1:
Wat ik alleen niet kan achterhalen wat voor glaasje erin zit, ik vermoed glas, maar wat denken jullie? Of hoe kan ik dit vaststellen? Zitten namelijk wel behoorlijke krassen in…
Dat kan de 7009 geloof ik niet hoor, ben er niet 100% zeker van mijn 7009a kan het in ieder geval niet.
Dat kan je proberen vast te stellen door met je nagel er op te tikken, klinkt het hol en ‘warm’ dan is het plexi, klinkt het scherp en ‘dun’, dan is het mineraalglas (en hoor je bijna niets dan is het saffier)
Hmmm kan zijn dat je gelijk hebt… Lees nu inderdaad tegenstrijdige berichten.
En de dag veranderen doe je door de kroon in te drukken, mocht je het niet al weten
Geinig 5je!!
Een beetje opknappen en dan een jubilee bandje er op, lijkt mij top!
Dan krijg je zoiets al dit:
Nog van mijn opa geweest en bij mij terechtgekomen
Inderdaad een jubilee bandje erop, lijkt me een goed plan
Leer !
Hahaha kan ook