Zoldervondst

2 horloges vanop zolder, gedragen door mijn vader. Kan iemand helpen over welk type het gaat en/of het de moeite waard is ze te laten herstellen. Alvast dank!

!

3 likes

Wat denk je zelf?

1 like

De Rodania niet echt, quartz en zwaar verweerd - tenzij er speciale emotionele waarde aan hangt.

Een Tissot Visiodate zou ik wel eens laten naar kijken, da’s geen lelijk ding. Heeft wel een stevige tik gehad precies, als er een index afgevallen is.

1 like

De index lijkt nog wel aanwezig bij de 7 uur marker.

1 like

Zo zou ik er ook over denken. Die Tissot in goede toestand is altijd mooi om in de kast te hebben liggen. Kun je hem dragen bij sommige gelegenheden, of gewoon dagelijks natuurlijk.

2 likes

Mooi hoor, die Tissot. Kan vast mooi opgeknapt worden, zou er zeker naar laten kijken bij een horlogemaker. Prachtig aandenken toch?

1 like

Zeker.

In geld? Nee.

Natuurlijk als ik een (of zelfs 2) horloges van mijn vader zou vinden zou ik ze zeker laten herstellen/opknappen, al zou het het hele hoefje kosten :innocent:

2 likes

Is voor ieder persoonlijk hè. Ik ken mensen die zo’n hekel aan hun vader hebben dat ze het liefst alles van hem (en hem zelf incluis) ritueel zouden verbranden.

Sterker nog: mijn hobby is begonnen doordat een goede vriend me 3 volgouden horloges van zijn vader gaf met de woorden: ik wil ze nooit meer terugzien, al gooi je ze in de plomp.

Dus ja…

7 likes

Hartelijk dank, had niet verwacht dat ook dieptepsychologisch naar betekenis ging gepeild worden maar het verlangen aan een herinnering aan mijn vader via de tissot met missende index ga ik invullen !

4 likes

Idd, ik heb beide horloges van mijn pa, economisch van geen waarde, maar toch heb ik ze weer laten herstellen zodat ik bij gelegenheid ze kan dragen.
Zijn klushorloge gebruik ik vooral bij lastige elektrisch projecten.

1 like

Bovendien: Het quartz horloge heeft geen waarde voor anderen. Maar herstellen kost nauwelijks geld. Misschien een batterijtje (1.50 voor een blisterverpakking op de markt) of zelfs een heel nieuw binnenwerk (5 euro incl batterij)
Dus ook die hoeft niet in de prullenbak!

3 likes