Zoldervondst

Mijn grootvader heeft nog enkele.horloges teruggevonden op z’n zolder. Dit is er één van.

Wie kan me er iets meer over vertellen?

Ik ben benieuwd

2 likes

landeron 151 uurwerk denk ik

DOp de voorlaatste foto staat iets met 51 idd.
Leuke vondst,loopt ie?

Edit,zie het al😄
Gedeeltelijk

Nee, gedeeltelijk maar :smiley:

Ik wil eerst ns polsen of hij wel de moeite is om te laten herstellen voordat ik hem binnensteek bij de horlogemaker

Kan ik me voorstellen,een chrono is vaak wel de moeite waard al moet hier wel eea gebeuren.

Er is geen incabloc, dus als de balans as nog volledig is zal het zeker niet te veel kosten : schoonmaken en een nieuwe glas zal zeker genoeg zijn.

2 likes

Wat ga je ermee doen? Volledig opknappen?

Liefst maar zou graag eerst afwegen of het de moeite wel is tov de waarde van het horloge

Leuk ding! Ga niet zomaar naar de dichtstbijzijnde horlogemaker of zelfs naar een juwelier (die sturen hem door naar een horlogemaker en rekenen daar een behoorlijke toeslag voor).
Ik denk dat je in België woont, klopt dat?
Er zijn hier wel meer Belgen, die kunnen je adviseren wat een goede horlogemaker is die niet te duur is. (Ook de tarieven van horlogemakers kunnen sterk uiteenlopen).

Ontbreekt de wijzer van de linker subdial, of ligt deze onder de 5? Dat is wat moeilijk te zien.

De kast ziet er nog best goed uit. Kroon en pushers zijn wat afgesleten, kun je laten vergulden en dat hoeft op zich niet zo duur te zijn. Ik vraag me wel af in hoeverre ze de kleur van het goud kunnen variëren om te matchen met de kast. Een vervangende kroon zoeken lukt vaak wel,
pushers kan tegenvallen.

Ik woon inderdaad in Belgie. Bij mij in de buurt is een lokale old skool horlogemaker waar ik regelmatig iets binnendoe. De stukken die me nauwer aan het hart liggen doe ik binnen bij Hub.

Ik denk niet dat het een gouden is want kan nergens stempels vinden. Ik vind het wel een knap model en leuke wijzerplaat. Subdial ligt idd aan de 5

Horloge wat aan het opkuisen en dit vind ik terug op de kast

Niet de nodige tools om te vergroten maar misschien kan iemand dit ontcijferen?

Kan het zijn dat ik lees?

Plaque or. 90 microns

Op de binnenzijde van de band staat het volgende

Wat betekent dit?

Volgens mij staat er plaque d’or 20 micron en dat wil zeggen dat ie verguld is en de laagdikte is dan 20 micron.
Fix-o-flex is het merk van het bandje. Deze fabrikant is vooral bekend geworden met zijn rekbandjes

2 likes