Afgelopen weekend bij toeval een tweetal horloges bij mijn vader gevonden.
Zentra:
Dit bleek mijn vaders eerste ‘echte’ horloge te zijn, gekregen begin 60er jaren. Het is handopwinder van het merk Zentra. Is het de moeite waard om dit holorge op te laten knappen of laten zoals het is en vooral genieten van de emotionale waarde?
Lassale
Quarts horloge, gekregen voor zijn 25 jarig jubileum. Zou echt goud moeten zijn, maar ik heb sterk mijn twijfels … Wel een ongelofelijk dun en chique horloge maar door het kleine formaat van ca. 30mm voor mij niet echt draagbaar. Ben wel nieuwsgierig naar enige waarde (als die er al is ;))
Jean lassale is wel een bekende naam in de horlogewereld en heeft in de jaren 80 en 90 bekendheid gekregen door hun extreem dunne horloges en later door Seiko overgenomen en het Lassale hernoemd .
Jean Lassale heeft ook onder dit merk een paar extreem dunne mechanische uurwerken (F.Piguet) op de markt gebracht.
Ik zie dat het deksel staal is, dat zou een indicatie kunnen zijn dat het een plated kastje is.
Hier wat voorbeelden van Lassales.
Hier een bijna soortgelijke Lassale op chrono24
http://www.chrono24.nl/all/lassale-quartz--id2678336.htm
Die Zentra is het in principe niet waard om geheel te restaureren ,of het moet voor jou van grote waarde zijn.
Voor die Zentra zou je eens contact kunnen opnemen met @PeterLC . Die heeft voor mij ook een 60 er jaren Zentra spic en span gemaakt, ook de buitenzijde. Als deze van je vader was, zou ik er zeker wat mee doen. (in ieder geval houden)
2 likes