Zomaar een stukje geschiedenis bij mijn Tissot Navigator Worldtimer - Long read en foto's

Leuk leesvoer ovrr een mooie horloge geschiedenis.

2 likes

Dit verhaal ging er goed in bij een heerlijke espresso op de zondag. Bedankt daarvoor👍🏻

2 likes

Werkelijk een beauty! Super dat je dit exemplaar gevonden hebt en fijn dat je je verhaal en de geschiedenis deelt.

2 likes

Leuk verhaal heb je geschreven en wat een mooi horloge die Tissot, ik kende 'm nog niet.

2 likes

Mooi verhaal weer. Altijd leuk om je proza te lezen. En mooi plaatje ook van mijn Glycine :wink:

2 likes

Mooi horloge :ok_hand: die vergulding ziet er ook nog goed uit!
En leuk om te lezen, ik ben weer een stukje wijzer geworden

2 likes

Prachtig horloge Jaco! Ook een van mijn favorieten!

En zeker een interessant stukje geschiedenis. Dankjewel voor het delen! :slightly_smiling_face: :+1:

Ik wens je er nog heel veel plezier mee! Het is een absolute beauty! :heart_eyes:

En Frank @HorlogeHalle … IK weet waar die stalen versie momenteel uithangt… :innocent: :wink:

3 likes

Ohww ohhhh, man, nu weet ik het weer :expressionless:
Stom stom stom, ik werd meegenomen in dat verhaal van Jaco en dacht er aan dat ik hem verkocht had.

PS: je vraagt te weinig Harry !!!

( nou, als dit geen ’ pluggen’ mag heten, dan weet ik het niet meer…:+1:. Het is je gegund Harry, hoop dat je hem verkoopt aan iemand die enthousiast is geworden door het verhaal van @koetsjh

3 likes

Hey Frank! Dankjewel voor de ‘shoutout’ kerel! :blush:

3 likes

Wat verwoordt je het weer mooi Frank! :joy:

Helemaal eensch

Dat is de tegenovergestelde 0-meridiaan. :thinking:
De indicator van de scheiding aan de andere kant van de waereld waar de cirkel halfrond is.

Mooi! :+1:

Belofte maakt schuld. Het duurde even, maar hij moest er gewoon komen. :wink:

Inventief :joy:

Yes, ik heb me klem gezocht naar deze jouw-ex en later mijn-ex, maar ik kon die hele fotomap niet meer vinden. Dus de makkelijkste weg was dit. :rofl:

4 likes

Leuk verhaal!! Mooi horloge :blush::blush:

2 likes

Volgens mij moet je dan een van deze modellen gesp hebben, zijn volgens mij jaren 90 - 2000:

Worden nog wel regelmatig aangeboden, ook in combinatie met NOS band. Je moet even op zoek naar de juiste kleur/maat, deze voorbeelden hebben volgens mij de verkeerde maat.

2 likes

Top! dank voor de tip Wilko!

2 likes

Prachtig verhaal van/voor de liefhebber :pray:

2 likes

Dank je dat je de moeite hebt genomen om zo’n informatief en gestructureerd verhaal te schrijven.

Ik heb het met plezier gelezen.
:handshake:🏻

2 likes

Vond nog een klein stukje over de Z197 in een Tissot catalogus. Blijkbaar zijn er 1800 stalen en 2200 vergulde van gemaakt:

4 likes

Ah, kijk. Top! Leuk om te weten!

3 likes

Mooi stuk, complimenten. Bijzonder leuk dat mensen werkelijk focus en passie hebben voor hele specifieke horloges :+1:t2:

3 likes

Deze heeft wel een pusher.
Dus dat is dan de originele uit 1952?
Die uit 1995 van Jaco heeft dat niet nl.

2 likes

Klopt, ze hebben er een foto van het origineel uit de jaren 50 bij gezet, en niet van de heritage :+1:

2 likes