Maar goed, het bijpassende horloge moet er wel tegen kunnen: Sinn Arktis. Een paar maanden geleden gekocht en opgenomen in de dagelijkse rotatie. Na de zomer stuur ik 'm naar Sinn voor een servicebeurt. Hij loopt nog wel goed, maar er zitten wat krasjes op de lugs en de vochtindicator begint te verkleuren. Vandaar.
mooie klok, vind de band iets minder …ik vind dit nl een mooie klok voor een donker blauwe band
ik merkte dat bij mijn sinn (toen) de indicator redelijk snel begon te verkleuren en ik vraag me dan ook af of je dat ook niet als extra kunt gebruiken ipv er helemaal meteen op de te reageren met een beurtje.
(verkleuren van de indicator kon volgens mij ook bij grote temperatuur schommelingen voorkomen , een 7750 geeft volgens mij met het minder worden van de gangsreserve prima aan dat een beurtje nodig gaat worden)
De wijzerplaat is blauw. En wel op een heel aparte manier. Hij is verschillend blauw, afhankelijk van de hoek waaronder je kijkt. En dus moeilijk op foto vast te leggen. Misschien is het 't beste te vergelijken met de Alfa 156s die rond 2000 rondreden in/met een groen-achtige kleur: vanuit de ene hoek leken ze groen, vanuit een andere hoek blauwachtig. Bij deze wijzerplaat is het afwisselend donkerblauw en lichtblauw met allerlei schakeringen er tussen in. Intrigerend en je blijft er naar kijken.
De vochtindicator. Iedere moderne Sinn heeft iets dat een Tornek Rayville in de jaren 60 ook al had: een verkleurend vlakje dat aangaf of er toch niet langzaam vocht in het horloge komt.
Hieronder een foto van de TR en een verwijzing naar een artikel over de vochtindicator. Veel beter uitgelegd dan ik het kan. Het heeft te maken met kopersulfide.