Zomer 2008

Hoi allemaal,

Wat zal de horloge trend zijn deze zomer? ( vakantieklok /strandhorloge )

Heb zelf de Seasurfer uit de day break collectie gekozen voor 2008.
De klok is uitgerust met een Miyota cal.821A met blauwe rotor.
Geinig klokkie voor net onder de 150 euro.:slight_smile:

De Seasurfer zal zeker getest worden op
waterdichtheid tijdens het surfen :smiley:

De Spoedmeester

Wat een prachtig horloge. Vooral de blauwe indices en de deels zichtbare datumring vind ik erg mooi. Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt?

Wat de horlogetrend is…? Geen idee. Ik trek mij daar ook nooit zo veel van aan, eigenlijk. Ik draag gewoon wat ik zelf leuk vind.
Afgezien daarvan draag ik graag een duiker als het warm is, bij voorkeur met een rubber band.
De SeaSurfer die je hier laat zien, vind ik trouwens een verdomd leuke klok! (tu)

Inderdaad een erg apart horloge. Mijn zomertrend wordt de Seiko met witte crocoband die morgen in mijn brievenbus ligt. Fotos komen eraan.

Mooie klok hoor! Ik had er nog nooit van gehoord, een seasurfer :wink:

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het is een mooie!

Apart een blauwe rotor :smiley:

Mijn beste,

Mode, trends en heersende smaak, het doet me vrijwel niets. Ik volg mijn eigen richting, mijn eigen smaak.

Doch door een actieve deelname aan de het maatschappelijk proces, is er wel een zekere mate van beïnvloeding door die zelfde maatschappij.
Straatbeeld, reclame, werkomgeving, sociale contacten, maar ook de diverse horloge forums, ze geven allemaal hun motivatie. Bewust of onbewust, je mening / smaak kan zich vervormen.
Een voorbeeld is mijn veranderende kijk op het horlogemerk ‘Rolex’
Bij mijn reactie over het nieuwe ‘Rolex’ horloge van Marijn schreef ik:

Om eerlijk te zijn, ik ben nooit zo’n grote bewonderaar van ’Rolex’ geweest.
Maar daar is de laatste tijd toch wel wat verandering in gekomen. Ik had het gewoon nooit zo op die loep, welke mij de ware schoonheid van het horloge ontnam.
Voorts riep bij mij de naam ’Rolex’ ook enige associatie op met, laat ik zeggen; druktemakers welke door middel van het uiterlijk vertoon hun innerlijke onzekerheden trachten te verbergen.
Maar zoals gezegd “ik ben hier van teruggekomen”. Zo staat zelfs op mijn Wish List de Rolex Seadweller. En ik heb het sterke gevoel dat het horloge er gaat komen ook.

Deze verandering is er mede gekomen omdat ik door het volgen van de diverse horloge forums de meerwaarde van ‘Rolex’ heb ondekt.
Althans een meerwaarde welke ik aan het merk ‘Rolex’ heb ontrokken.

Maar, terug naar het onderwerp “Zomer 2008” dan dien ik het antwoord schuldig te blijven.
Op een uitzondering na:
Als het echt een zonovergoten zomer wordt dan is het een must om de tijd af te lezen van mijn ‘Zonnewijzer’.

En voor nu; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:wink:

Orologio Signaturis Temporis