Zomer en/of winterhorloge

Waarom dit topic?

Omdat ik mij ineens realiseer dat ik sommige horloges liever in het ene seizoen draag en andere horloges in het andere seizoen.

Met name het verschil tussen de warme en de koude seizoenen.

Ik heb ooit al een een topic aangemaakt over het gouden uurtje.

Maar dat is dus niet wat ik bedoel :nerd_face:

Heel simpel. Heb je wel eens horloges die een hele winter, of juist zomer gewoon minder of niet gedragen worden.

Ja…terug op de opening van dit topic…ik denk dat ik ze heb, maar ben nog aan het twijfelen. :see_no_evil:

Ben benieuwd of ik de enige ben :upside_down_face:

1 like

Ik rouleer de boel sowieso wel een beetje op de pols, maar ik merk dat ik de laatste tijd veel meer naar dressers op leer grijp dan in de zomerperiode. De duikers blijven daarentegen juist achter in de kluis liggen.

1 like

Mijn vakantieshitter…

Dat doe ik ook wel.

1 like

In de zomer draag ik niks op leer, alleen met stalen of gouden band. De rest van het jaar draag ik wel leer, en juist bijna geen staal omdat ik dan leer ‚Äėwarmer‚Äô vind staan.

2 likes

O.k. en doe je zelf ook mee? Welke

?
O.k., dit is toch wel echt mijn ultieme, dedicated zomer(vakantie)horloge. :sunny: :sunglasses: :tropical_drink: :desert_island: Maar, als Hollander, zijn er natuurlijk nog meer momenten in het jaar dat je dit wil dragen. Denk aan bepaalde sportevenementen. :soccer: :grin:

16693030933638108088834137887372

16587476440146782323207453604410

2 likes

In de zomer meer witte/ lichte platen.
Als het kouder is meer zwart/ donker.
In de zomer zoveel mogelijk op rubber.
Als het kouder is vooral op staal .

1 like

Ik wissel mijn horloges op basis van wat ik qua kleding draag en waar ik zin in heb, maar niet op basis van het weer of de weersverwachting. Wie weet ga ik dat ook nog leren dankzij het forum

2 likes

Wellicht niet helemaal wat je bedoelt, maar bij mij zit het verschil tussen zomer en winter hem vooral in het veiligheidsaspect. Met korte mouwen toch vaker horloges uit een lager segment dan met lange mouwen.

2 likes

Heb voor een erg fijne, zelf wat gemodde, Seiko 5 net gisteren een leren band besteld; de stalen band draagt perfect in de zomer maar flopt rond mijn pols in de winter. De fijnafstelling is onvoldoende - en draag sowieso liever geen staal in de winter. Dan ga ik die 5 weer eens wat vaker dragen. :ok_hand: Had er een korte 22 mm. band voor nodig, en Molequin gaf (iets) korting de laatste dagen… …en is de enige die korte 22 mm. banden maakt, buiten maatwerk natuurlijk.

1 like

Nou. Ik zei al :shushing_face: ==>

1 like

Pfoe, ik draag mijn horloges het hele jaar door. Ik wissel wel een beetje af tussen werkweek en thuis. Daar zit meer verschil in dan de seizoenen :slight_smile:

1 like

Bij mij gaat de keuze en daardoor de selectie tussen zomer- en winterhorloge vrijwel automatisch. In de zomer eerder horloges met RVS kasten (veel duikers) op rubber (ik hou niet van stalen banden), in de winter dressier horloges met gouden kast en bruine leren banden. Ik droeg de hele zomer mijn gele en lichtblauwe Moonswatches, maar nu vind ik dat geen kijk, want het past gewoon niet bij ‚Äėwinterkleren‚Äô.

2 likes