Zomer in de bol... nieuwe aanwinst is binnen

Het is een lange wachttijd geworden. De douane heeft hem ruim twee weken vastgehouden, wilden nog wat extra belastingcenten van me pikken (wat ze gelukt is :? ).
Gisteren een briefje van de post, ik was er niet. Vandaag (vrijdag) gewacht tot de postbode kwam voordat ik ging werken.

Het resultaat:

Een keurig doosje…


Een schatje lacht me toe…


Meteen even naast mijn lievelings monster gehouden… Dit wordt nog een moeilijke voor me…


Het is trouwens nummer 167 van dit jaar alweer, wie weet er hoeveel er dit jaar gemaakt worden (ik dacht 250/jaar)?


In de hal viel me de lume op, dit is dus gewoon overdag (na even in de zon geweest te zijn)!!


Hier ligt ie tussen de rest van de familie (:P)


Mijn huidige monster-varianten, 2 gemod, 3 standaard.


De gemodificeerde monsters zijn eigenlijk best geslaagd…

Lang gewacht, met dank aan douane-getreiter, maar ik ben nu wel een blije Rob.
Alleen de gele mist nog.

Van harte Gefeliciteerd met de “Blauwe Monster”

Deze is wel heel kleurrijk ::o

Als je nog een gele monster zoekt…ik ken iemand die heeft er 4 en wil er vast wel eentje verkopen…maar schrik niet van de prijs ::o

Gefeliciteerd Rob, (tu) voor je verzameling.

Ik vindt alleen wel dat de gemodificeerde monsters er strakker uitzien dan de blauwe. Ze hebben bij Seiko naar mijn mening teveel verschillende kleuren gebruikt in de blauwe.
Blauwe wijzerplaat en bezel inleg
Rode bezel inleg en tipje van de secondewijzer en stukje tekst op de wijzerplaat
Zwarte day date ringen en chapterring
Gele streepjes op de chapterring en cijfertjes op de wijzerplaat
Witte wijzers, tekst op wijzerplaat en de day date ringen

Verder bij de 15 minuten aanduiding op de bezel lijkt het wel of er alleen 5 staat omdat de 1 wegvalt. Dit komt omdat de eerste 2 grote strepen op de bezel ook rood zijn en nu lijkt het of de 1 ook een grote streep is.

Kortweg mooie aanwinst voor de verzameling, maar doe mij maar mijn/jouw lievelings Monster :wink:

Pffffffffffffffffffffffff wat een collectie,

Wel leuk hoor al die seikerds bij elkaar :wink:

Fraaie collectie heb je inmiddels, nu de gele nog!
Of liever een paar gele, kun je prachtige geel-zwart combi’s maken!
Die zouden pas echt uniek zijn…

veel plezier ermee, en je hebt er zo te zien al heel wat

Mooie themaverzameling…

Ook de Mods vind ik prachtig.

gr,
Hans Mennink

Hi Manos,

Geel zwarte combi ???
De gele heeft al een zwarte chapterring dus daar valt niet veel aan te modden.
Qua kleur schakering vindt ik de gele ook beter geslaagt dan de blauwe.
.

Giga klok.
Heel veel plezier ermee.

mooei verzamling en die blauwwe mag er zeker ook wezen.

Erg mooi Rob en de rest van de familie mag er ook zijn! Ik heb ook gelijk mijn Monster uit de kast gehaald. We gaan er vandaag is een gezellige dag van maken.

Gr., Mark

Ik ben er ook nog niet uit… Onze mod heb ik ook helemaal op tijd afgeregeld; het is een beetje mijn kindje geworden. Vind de mijne (met witte day/date) wel iets :wink: mooier dan de jouwe :D.

Het is inderdaad een goede dag voor een OM…

Gefeliciteerd, stoere klok. Veel plezier ermee. :slight_smile:

Gefeliciteerd, in je verzamling hoort deze natuurlijk thuis. Maar zelf vind ik 'm net iets te kleurrijk – een Monster heeft dat niet nodig…

Ja, hij hoort erbij, maar hij is een beetje over de top … En je vraagt je toch ergens af of ze niet zoiets hadden kunnen verzinnen zoals bij debieltjes (pardon, mobieltjes) al gebeurt: verwisselbare frontjes e.d. Het modden is nu nog iets te gecompliceerd …

Ik ben toch wel benieuwd naar het gedoe met de douane. Alhoewel ik aan het sparen ben voor een Sinn Flieger hebben de topics over de mechanische Seiko duikers mijn belangstelling wel getrokken. Als rouwdouw en stoer horloge voor op vakantie en vanwege het feit dat hij waterdicht is. Ik zag op een Amerikaanse website (chroni nog wat) dat ze niet zo duur zijn. Dan bedoel ik de skx007 en 015. Dat was dan ook nog inclusief verzendkosten wereldwijd. Maar als je dan gedoe krijgt met de douane, ben ik wel benieuwd wat er dan gebeurd. En hoeveel je dan extra moet betalen.
Maarten

19 % + een heffing afhankelijk van de waarde.
Kost je meestal ook 1 á 2 weken tijd, afhankelijk of ze de aangegeven waarde accepteren. Als ze die aannemelijk vinden komt het pakketje met een rekening die je aan de deur moet voldoen, dat kost niet veel tijd. Als ze twijfelen over de waarde krijg je een brief met het verzoek om de waarde aan te tonen; daarna volgt je pakket met de rekening, dat kost je twee weken draagplezier.

Meeste duikers heb ik op voorraad. Misschien iets duurder dan Ebay, maar wel binnen twee dagen om je pols :wink:

Robbie ik ben erg onder de indruk van jouw verzameling automatische seiko horloges. wat ik me afvraag is hoe je ze allemaal aan het lopen houdt, of laat je ze gewoon stilstaan en is dat niet slecht voor een automaatje ?
bert

Ik heb er diverse discussies op nagelezen en tot de conclusie gekomen dat het niet slecht is.

Enzerzijds schrijft men dat ze op een winder slijten (dûh), anderzijds dat de olie wat brak wordt van het stilstaan :wink:

Het enige wat ik kan bedenken is dat de opwindveer wat lang zonder spanning staat, wat misschien niet goed is, maar dat heb ik nou weer nergens gelezen.

Ik rommel er trouwens best veel mee, dus ze bewegen relatief best vaak nog.