Zomerband – Winterband

Nu de grootste warmte is verdwenen, is het tijd voor een bandenwissel.
In de zomer is het comfortabeler om een metalen band te dragen. De combinatie leer en transpiratie is immers niet ideaal. De metalen (rijstkorrel) zomerband draagt weliswaar prettig, maar ik ben blij weer te kunnen wisselen naar de leren band. Ik vind dat namelijk een veel fraaiere uitstraling hebben.
Ik denk dat dit waarschijnlijk de laatste keer was dat ik wisselde. Dan maar wat vaker een nieuw leren bandje kopen.
Bij mijn Speedy draag ik overigens ook nooit de stalen band. Ook daar is dat een puur esthetische keuze.
Is dit een herkenbaar iets? De afweging tussen praktisch en esthetisch?

7 likes

Voor mij niet. Staal zo vaak mogelijk, warm of koud niet interessant.
Ben echt volledig allergisch geworden voor een ander soort band :persevere:

4 likes

Voor mij niet per se. Leer draag ik überhaupt bijna nooit en verder draag ik elke andere band die ik heb gewoon het hele jaar door. Is voor mij inderdaad meer een esthetisch iets, gewoon net waar ik zin in heb of goed vind staan.

1 like

Deels herkenbaar want in de zomer nooit leer. Daarbuiten ook steeds meer staal. Voorheen was ik ook meer van leer tot ik kwalitatief betere stalen banden ging dragen, nu wil ik (bijna) niet meer terug :wink:

2 likes

Bij heel warm weer en op het water (voorjaar, zomer en nazomer) in ieder geval geen leder, maar staal, rubber of nato.

1 like

Ik let inderdaad ook veel op stijl omdat ik in de zomer anders kleed dan in de winter uiteraard. Zomer = NATO en heel misschien staal. Herfst & winter = leer & staal. Lente is staal en misschien NATO. Heel herkenbaar inderdaad en dat is ook praktisch en esthetisch.

1 like

Ik draag bijna altijd staal. Vind ik bij mijn horloges het mooist en vind het fijner dragen.

1 like

Staal of goud heeft mijn voorkeur, sowieso meest comfortabel… Alleen de meistersinger altijd op leer.

1 like

In de zomer alles behalve leer.
Overige seizoenen best vaak leer.

1 like

Voor mij afhankelijk v welk horloge ik waar voor gebruik.
Maar als daily wear heb ik n Seiko Monster op zn stalen band. Geen vrees voor vocht of stoten. En zo een metalen band is best goed met n elektrische tandenborstel te reinigen.

1 like

Ultrasoon! Kan een electrische tandenborstel niet tegenop.

1 like

ultrasoon is hier ook een veel gebruikt apparaat.

Staal in de zomer, leer in de overige seizoenen, al heb ik 1 model dubbel op staal en leer puur vanwege dat ik lui ben ingesteld…

1 like

Voor n bandje alleen wel. Maar niet voor de kast met uurwerk. En om nou elke keer bandje erop en er af lijkt me niet relaxt voor de spring bars. Dus ik hou t op de tandenborstel.

En dan enkele keer/keren per jaar ultrasoon als grote beurt.

2 likes

Zoveel mogelijk op leer.
's Zomers gewoon een of twee gaatjes losser.

1 like

Winterbanden zijn onzinnig. Dat weet elke ervaren bestuurder.

2 likes