Deze Swatch van mijn vrouw heeft een dikte van 3,9mm en een gewicht van 12g inclusief de band. Wel quartz uiteraard.
Er zwerven hier op het forum Citizen horloges rond die heel, heel erg dun zijn. Zelf vind ik horloges onder de zeven a acht mm niet mooi, maar ik heb thuis wel een Junghans Max Bill Mega liggen die naar 24 gram weegt. Erg fijn horloge.
Swatch Skin. Ben benieuwd of iemand daar nog onderdoor kan, zelfs als je op beide vlakken een punt aftrek krijgt.
Ben je nu niet thuis dan?
Het is ook vrij onzinnig om kwarts en mechanisch in één competitie te hebben.
Ik zou eerder een competitie los doen voor kwarts, handwinder en automaat.
Nog los van het feit dat dit hele wedstrijdje niet zoveel zin heeft, maar wel leuke foto’s oplevert natuurlijk.
Gefeliciteerd
Mooi ding, draait ie op plutonium?
Niet toen ik dat schreef.
0,02mm dunner, bij een dikte van 3,88mm. Maar dan wel met 50m WR en saffier.
Maar wacht, Mike, er is meer…
2,98mm dik. Maar dan met 30m WR en saffier.
Hier zit toch ook nog een zonnecel in?
Wel een zielig kroontje moet ik zeggen.
Inderdaad allemaal Eco Drive spullen, dus op zonne-energie. Net als de Junghans.
Wegen we met of zonder band?
Met leren band zijn ze 12 gram dan kan je pas zeggen dat je het niet voelt dat je iets draagt.
Met metalen band 35 gram.
Volgens mij heeft @EnricoTutti ooit de zwarte van mij overgenomen. Ik kan het mis hebben.
Inderdaad, zo dun dat je je afvraagt of het niet breekt bij dragen.
Ik vind de regels niet leuk
Waarom niet ook 5 punten voor waterdichtheid. Want dan kon deze ook een gooi naar de hoofdprijs doen.
NOVE Trident Automaat, 6.3 mm en 200 METER waterdicht!
Ja! Ik doe ook mee met dit horloge!
Ik begrijp dat hij misschien niet meedoet voor mooiste horloge van Horloge forum. Maar dit is toch een uniek horloge.
44mm in de diameter en 2,9mm dik. Het is een quarts horloge dus strafpunten…. Op het matje moet ik komen…
En ja lekker licht omdat hij siliconen bandje heeft en gemaakt is van titanium!
41 gram inclusief bandje en 24 gram zonder!
Kan iemand mij alleen uitleggen hoe dat werkt met die punten telling. Hoeveel punten krijg je wanneer?
Mooi horloge zeg!
Is dit een quarts of mechanisch horloge?