Kwam hem tegen op Ebay, bedacht mij dat ik nog best wel een zomerklok kon gebruiken…en ik vind hem er ook best zomers uitzien.
Ben heel benieuwd naar de kwaliteit, het is best een loei van een klok, Miyota automaat, 46 mm doorsnee, bijna 250 gram met stalen band, en 500 meter waterdicht…
En, voor mij een feestje, lugbreedte 24 mm. Lekker pielen met brede leren banden!!!
Heb ik een tijdje geleden ook al eens naar zitten kijken. Vind dit echt een heel mooi horloge. Enige niet mooie vind ik nog steeds dat logo. Maar, ik ben benieuwd naar jouw ervaring met deze kanjer! Succes met wachten! Geniet ervan en houd ons op de hoogte!
Ik ben ook zeer benieuwd hoe hij aanvoelt.
Was ook al aan het kijken naar de nautilus met oranje accenten en die zag er ook al mooi uit. Hou ons op de hoogte inderdaad.
Ja, zou kunnen. De praktijk zal dat uitwijzen. Het hangt er ook een beetje van af hoe hij valt, ik heb bijvoorbeeld een Seiko Sumo, een BFK, een Boss…en die zijn allemaal niet te groot.
Mijn polsen zijn inderdaad wat smal, maar met een postuur van 1.90 meter en 90 kilo gaat het toch wel…
Ik kreeg trouwens net het bericht dat hij opgestuurd is. Uit Berlijn zal hij er donderdag dan zijn, waarschijnlijk.
X(
Dick
Het glas zit nog onder het plastic hoor, het ziet er niet zo raar uit als op de foto. Hier zit de stalen band er nog op, maar na inkorting heb ik hem gelijk veilig opgeborgen. Overigens een heel prettige band, draagt prima!
En wat ik zo mooi vind: het voelt allemaal erg stevig aan. De schroefkroon, de lunette, het draait zoevend en toch stabiel.
Bovendien heeft het automatische Miyota-uurwerk hacking en is handopwindbaar, ook al zo solide. Door de bijna afwezige lugs draagt dit forse horloge (46 mm zonder kroon!) probleemloos op mijn dunne polsje. Hij is wel wat hoger dan ik gewend ben, nl ruim 16 mm , maar omdat hij probleemloos mijn pols volgt heb je daar geen last van.
En die dial hè, prachtige sunburst. Overigens is de afwerking van de kast ook erg goed te noemen, met een mooie verdeling tussen mat en glimmend…
Het is jullie vast nog niet zo opgevallen:+, maar ik ben diep onder de indruk van de kwaliteit die je voor dit geld krijgt.
Geen minpuntjes? Nah…, saffierglas was leuk geweest (nu mineraal), een geschroefde band ook ipv splitpennen…
Maar wat verwacht je voor 129 euro inclusief express-verzending binnen twee dagen…?