Over 2 maandjes zit ik 3 weken in Thailand. Omdat ik weet dat de temperaturen vrij hoog kunnen oplopen daar. Ben ik op zoek naar een simpel horloge met een lekker Nato bandje.
Het liefst een duikers model met niet al te veel fratsen. Mijn oog was gevallen op een Tudor hommage van TIGER. Ik wil hem bestellen bij OnlinestoreHK ik heb begrepen dat er op het forum al mensen zijn met ervaring met deze verkoperen.
Nu heb ik nog een vraag, ik zie dat hun ook een setje aanbieden zonder uurwerk. Ik heb nog een uurwerkje liggen maar heb geen flauw idee wat voor eentje. Is dat er zomaar in te zetten of gaat dat niet werken?
Ik vraag mij af hoe betrouwbaar zo’n Tiger is in de vakantie wil je wel van je horloge op aan kunnen!
Toen ik verleden jaar mijn neef die een reisbureau in Bangkok heeft bezocht zag ik in elk winkelcentrum een overweldigend aanbod van horloges in alle prijsklassen. Koop daar je vakantiehorloge, keuze genoeg.
Nog een tip: als er iets defect is, laat dat daar maken. Ik heb een marker laten terugzetten voor een paar Euro en dat is erg netjes gedaan.
Nieuw glaasje in mijn Seiko Kinetic: 8 Euro!
Zo’n hommage is wel het laatste… zonde van je geld.
Een paar dagen terug kwam dit topic van Dreski voorbij: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1616222
Via de ebay link kan je nog andere varianten vinden. Niet duur en toch een erg leuke klok.
Iets duurder is een Citizen bn0000-04h. Absolute topper met eco drive techniek. Die je ook nog eens, door de robuustheid, de komende dertig jaar mee kan nemen op je vakanties. En deze heeft 20mm lugs, dus een gangbare maat. (Citizen heeft ook wel eens 23mm)
Ik zou ook voor een goede goedkope duiker gaan. Zoek eens op Casio MTD dan vindt je op ebay duikers voor 60 euro. Citizen wordt wat duurder maar dan heb je een automaat voor 150 euro.
skx007 op nato of zulu? mocht ie ooit gaan vervelen, kun je m altijd nog laten modden.
zelf had ik n paar jaar terug op vakantie n zulu mee. maar ik vond t niet prettig. niet dat t niet lekker zit, maar t wordt zo makkelijk vies en droogt zo moeilijk na n wasbeurt. dit jaar gaat r waarschijnlijk n ana-digi gshock op rubber mee. meer verstikkend, maar dan wissel ik wel ff v pols. enneh, ff afspoelen en afvegen en kan gelijk weer droog om de pols.
skx007 op nato of zulu? mocht ie ooit gaan
vervelen, kun je m altijd nog laten modden.
zelf had ik n paar jaar terug op vakantie n zulu
mee. maar ik vond t niet prettig. niet dat t niet
lekker zit, maar t wordt zo makkelijk vies en
droogt zo moeilijk na n wasbeurt. dit jaar gaat r
waarschijnlijk n ana-digi gshock op rubber mee.
meer verstikkend, maar dan wissel ik wel ff v
pols. enneh, ff afspoelen en afvegen en kan gelijk
weer droog om de pols.
skx007 op nato of zulu? mocht ie ooit gaan
vervelen, kun je m altijd nog laten modden.
zelf had ik n paar jaar terug op vakantie n
zulu
mee. maar ik vond t niet prettig. niet dat t
niet
lekker zit, maar t wordt zo makkelijk vies en
droogt zo moeilijk na n wasbeurt. dit jaar gaat
r
waarschijnlijk n ana-digi gshock op rubber mee.
meer verstikkend, maar dan wissel ik wel ff v
pols. enneh, ff afspoelen en afvegen en kan
gelijk
weer droog om de pols.
ik had overigens mn zulu op mn protrek gedaan.
en ik had n extra zulu meegenomen, zodat de 1 kon drogen, terwijl de ander om de pols zat. met t warme soms klamme weer, was t dagelijks wassen geblazen.
Ik heb trouwens nog een vraagje voor de mensen die al in Thailand zijn geweest. Want ik ga er denk ik toch daar eentje kopen.
De eerste 3 dagen zit ik in Bangkok maar waar moet ik daar zoeken naar want de stad is natuurlijk vrij groot. Moet ik gewoon de markten langs of zijn er ook leuke winkels?
Ik zou een g shock meenemen en misschien zo’n velcro sportband erbij?
En anders een Breitling emergency of satteliettelefoon meenemen als je de jungle in gaat. En een solarcharger voor je telefoon
Ik zou een g shock meenemen en misschien zo’n
velcro sportband erbij?
En anders een Breitling emergency of
satteliettelefoon meenemen als je de jungle in
gaat. En een solarcharger voor je telefoon
jungle en solar? dan liever eentje die ook n crank generator combineert.