Zomertijd. Yay or nay

Ik snap dit nooit. Mensen gaan rustig een paar tijdzones uit de onze op vakantie. Reizen dan + en - uren in een dag, klagen daar wat over en hebben dan verder een heerlijke vakantie. Maar dat ene uurtje zomer of wintertijd overbruggen wordt dan ineens problematisch gevonden?

Ik vind de overgang van zomer- naar wintertijd ook even lastig, maar niet meer dan dat.

10 likes

Hear hear hear !! :ok_hand:

3 likes

Lekker blijven verzetten.
Is toch de best of both worlds. En, precies wat hierboven gezegd wordt.
Ik heb ooit op een grieks strand, iemand die daar voor één weekje was horen miepen over hoe verschrikkelijk haar biologische klok over de zeik ging door de zomer/ wintertijd. Moet nie gekker worre,

4 likes

Ben ooit voor een WK junioren schaatsen naar de VS geweest: Op donderdag heen en de dinsdag er op weer terug: geen enkel probleem met de tijdwissels.

Die zomertijd is gewoon een hype dingetje. Let maar op, over een paar maanden is de hype over en dan gaan we met z’n allen weer terug naar de wintertijd. Mark my words.

5 likes

Belachelijke en trouwens ongezond, die zomertijd.
Afschaffen dat gezeik.

4 likes

Iznderdaad. Gewoon de standaardtijd aanhouden.

2 likes

Zomer- en wintertijd afschaffen en definitief naar UTC+0.5. :upside_down_face:

4 likes

Hahaha :+1::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Of bedoelde je UTC +1,5? Dan zit je tussen de huidige winter- en zomertijd in.

2 likes

Inderdaad, dat bedoelde ik. :grin:

1 like

Nachtje korter slapen is niet zo fijn
 Maar het uurtje extra zonlicht is wel lekker op een avond. En straks in de zomer tot 11 uur 's nachts daglicht is toch wel echt lekker (voor een avondmens als ik).
Wintertijd vind ik pas écht lekker. Uurtje uitslapen!

Wat mij betreft mag het weg of mag het blijven. Ik vind het allebei wel prima.

1 like

Nergens last van. Alleen jammer dat m’n wekker nu om 03:00 oude tijd gaat😁

1 like

Tegen. Het duurt veel te lang voor het donker is en slaaphormoon wordt aangemaakt. Aangezien wij niet bang zijn in het donker, zullen de zomeravonden net zo lekker zijn als het om 23:00 donker is. Permanent zomertijd betekent dat het in de wintermaanden veel te laat pas licht wordt, wat weer niet goed is voor het ontwaken.
Blijkbaar moet dit elk jaar weer, met alle discussies en wetenschappelijk bewezen nadelen van zomertijd, zodat iemand om 23:00 nog buiten kan zitten zonder lichtje aan te steken. De meeste mensen zullen dan op bed liggen lijkt me. Van mij mag het stoppen.

5 likes

Tegen. Er zijn tig onderzoeken die aantonen dat de hoeveelheid verkeersongelukken en zelfs de zwaarte van straffen erger worden door deze achterhaalde maatregel waar experts al decennia over schreeuwen dat hij écht afgeschaft moet worden. Dus ik kan me niet voorstellen dat iemand die dit allemaal weet nog voor zomer- en wintertijd is.

3 likes

Een hele duidelijke “kappen met die onzin”!!

Met twee jonge kinderen is dat uurtje verschil zowel in de zomertijd als wintertijd een dikke ellende. Ze slepen de overgang nog weken met zich mee wat weer ten koste gaat van onze nachtrust. Wij zijn als mens biologisch eigenlijk al niet gemaakt voor het door onszelf bedachte concept “tijd”. Maar deze tijd ook 2x per jaar je regelmaat/ritme laten verstoren is niet gezond.

4 likes

Volgens het filmpje heeft dat ding van jouw een eigen wil: het heeft blijkbaar geen zin aan de zomertijd :slight_smile:
Het springt telkens terug naar wintertijd.

2 likes

:see_no_evil: om nog maar over de secondenwijzer te zwijgen

2 likes

EUROPA : STOP DIE UURSVERANDERINGEN !
Beslis wat het wordt. Permanent zomertijd of permanent wintertijd, whatever.

1 like

Juist , mijn voorkeur is dan wel de zomertijd ,
Maar dat is alleen vanwege mijn werk in de nachten ( in de ochtend is het dan nog wat langer donker )