Ben voor of tegen de zomertijd instelling .
Voor mij nu in de nachtdienst heerlijk natuurlijk. Uur korter werken
Horloge alvast vooruit gezet , dus het schiet al aardig op

Ben voor of tegen de zomertijd instelling .
Voor mij nu in de nachtdienst heerlijk natuurlijk. Uur korter werken
Bedankt
Voor natuurlijk. Een veel optimalere verdeling van daglicht in de tijd dat de meeste mensen actief zijn. En dan wonen wij notabene nog in het meest westelijke deel van onze tijdzone!
Tegen, Ik heb zeven maanden het gevoel dat ik achterloop
Weet ik een oplossing voor. Wintertijd afschaffen.
Yay
Absoluut voor.
Snap ook niet hoe dit opeens een discussiepunt geworden is. Ja, je verliest misschien 1 uur slaap en je bent 2 dagen een beetje moe, maar je krijgt er heerlijke zomeravonden voor terug. En ergens in oktober/november krijg je dat uurtje gewoon weer terug. Dan verzinnen we een prima compromis waardoor men het beste van beide werelden heeft door het jaar heen, moeten we er weer aan sleutelen.
En permanente zomertijd (+2 GMT) slaat nergens op, de enige reden dat Nederland GMT+1 heeft is Duitsland en de andere omliggende landen, geografisch gezien liggen wij eigenlijk in GMT gebied.
Helemaal voor - lange avonden in de . Maar ik heb nu wel een kort nachtje omdat ik om 05:30 opsta wegens een oldtimerbeurs in Duitsland. 04:30 dus nu eigenlijk…
Stoor me niet… Nog maar 68 te gaan…
Voor!! Heerlijk die lange zomeravonden.
Maar dat is wel een leuke reden om vroeg op te staan veel plezier.
Niet tegen de zomertijd, wél tegen het verzetten van de tijd. Ik lig altijd een week in puin na het omgaan van de klok. Kies gewoon één tijd en hou het daarbij, zo moeilijk is het niet.
Wintertijd, altijd.
Vooral terug naar wintertijd is altijd hel. Mensen met kleine kinderen zullen het met mij eens zijn
Prima systeem. Geniaal idee ooit van een postbode.
Ik ben tegen het wisselen van de tijd, kost me altijd een week om aan te passen. Las laatst over eenmalig een half uur verzetten en stoppen met wisselen.
Die paar quartz klokken thuis verzetten maakt me niet uit. En automaten moet je toch bij iedere wissel gelijk zetten.
Afschaffen die handel!
Tegen.
Zomertijd afschaffen, en de klok op UTC +1 laten staan.
Zomertijd is altijd Yay. Hoe langer licht ‘s avonds hoe beter. Deste meer kun je na je werk nog doen. Wandelen, zeilen, sporten. Heerlijk weer dat uurtje erbij.