Zo'n héél klein schroefje dolgedraaid, en nu?

Aan de achterzijde van één van mijn horloges is de deksel dmv vier schroefjes vastgezet. Drie zijn er los, één is er dol. BALEN!!
En nu? Is daar iets voor, iemand ervaring, tips, trucs, help?
Jur

Dol heb ik niet direct een oplossing voor maar zou je de andere niet kunnen vastzetten met loctite 222??

Wat is er dolgedraaid. Schroefje of schroefgat?

De schroefjes moesten los maar één is kapot. De schroevendraaier heeft geen grip meer op de kapotte bovenzijde.

Als hij mee blijft draaien en je hem daardoor niet omhoog krijgt,
kan je misschien proberen, om heel voorzichtig de kop vierkant
te veilen, zodat je hem met een pincet vast kan houden en al draaiend
omhoog trekken. Bij grote schroeven werkt dat prima, je hebt dan beter schrip.
Anders moet je het deksel tegen de schroef duwen en het zo al draaien proberen.
Maar misschien is er speciaal horlogegereedschap voor.

Succes

Jur Schreef:

Aan de achterzijde van één van mijn horloges is de
deksel dmv vier schroefjes vastgezet. Drie zijn er
los, één is er dol. BALEN!!
En nu? Is daar iets voor, iemand ervaring, tips,
trucs, help?
Jur

Wat soms lukt is om een paar lagen van dat doorzichtige huishoudfolie op het schroefje te leggen en dan voorzichtig de met de schroevendraaier het proberen los te draaien. Of met een postelastiek gaat het soms ook, daar kun je met je schroevendraaier wat meer kracht op zetten.

Ik had je verkeerd begrepen, maar er staan al andere nuttige tips bij. :slight_smile:

Heb me suf zitten peinzen hoe het zou moeten heten en toen vond ik dit:
http://cgi.ebay.nl/WATCH-BROKEN-SCREW-EXTRACTOR-SET-for-ROLEX-REPAIRS_W0QQitemZ270398690025QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewellery_Watches_WatchAccessories_SpareParts_SM?hash=item3ef50492e9
Duur (ff zoeken naar goedkoper) maar dit zou het moeten zijn!
Jur

Je kunt ook een druppeltje nagelak gebruiken ipv loctite.
Is iets minder sterk en goedkoper.
Lieft blanke.

groetjes Davy

Ik zag het gereedschap op ebay. Deze soort mensen zoeken nog problemen
want ze hebben nog wat oplossingen.:smiley:
Suc6

Om weer grip te krijgen op de kop kun je met een beetje diamantpoeder op de punt van je schroevendraaiertje het geheel weer los krijgen.
Dat heeft niet iedereen, maar klepslijppasta (auto’s / motoren) werkt ook.

suc6!

Je kan als de 3 schroeven eruit zijn, de bodem lichtjes naar boven lichten en met de bodem draaien in de richting van het losdraaien van de schroef.
Die tools heb ik ook maar lukt niet altijd.
In ergste geval de kop van de schroef uitboren of wegfrezen, bodem verwijderen en dan met een zeer fijn knippincet de overschot van de schroef vastnemen en eruit draaien.
Zit de schroef werkelijk vast dan is het volledig uitboren en zien dat de schroefdraad in de kast niet beschadigt wordt.

Jur bij de Action verkopen ze secondeliim van Verona dat pakje is blauw/geel met 3 kleine tubetjes het lijmt binnen no time loeivast, ik heb hetzelfde gehad als jij, je moet wel heel voorzichtig te werk gaan een heel klein beetje op de schroevendraaier en dan even op de schroef vast laten zitten , vooral niet te veel anders gaat dat in het gat zitten, dus heel secuur doen

bij mij werkte het geweldig, als er bij jou geen Action winkel in de buurt zit moet je het zeggen stuur ik je even zo een tubetje

groet Lex

Hij is los!!
Met een Bergeon vorkje waar je pushpins mee loshaalt.
Hard er ingeprikt en dan draaien.
Pffffff
bedankt voor het meedenken!!!
Ben inmiddels wel wat afgevallen…

Gelukkig maar! Ben nu wel benieuwd bij welk horloge dit het geval was :wink:

Gr. Mark

Een Cartier Santos Tank :smiley:

Gelukkig. Daar wil je niet van dat soort schroefjes in hebben zitten…:smiley: