Zo'n spijt... :(

Elke dag weer sinds 25 april denk ik wel even aan wat ik niet als nieuwe aanwinst heb:

Bij dit soort modellen vind ik het moeilijk er een marktwaarde voor te vinden, een oude Girard Perregaux regulator, wat moet dat nou kosten? Wat ik wel wist was dat ik het horloge moest hebben. Ik was met de verkoper in onderhandeling en kwam tot een nmm schappelijke prijs, 590 euro.
Toen maakte ik een fout. Ik vroeg de verkoper even een paar dagen de tijd. Ik wilde niet weer zomaar zo veel geld uitgeven en besloot mij Montblanc Meisterstuck duiker te koop te zetten op marktplaats. Ik dacht dat daar wel veel animo voor zou zijn. Dat viel vies tegen, maar boeie, ik ging die GP kopen. De volgende dag vroeg, voordat ik een mailtje aan de verkoper kon sturen, had ik al een mailtje van hem. Het horloge is verkocht…

En oh oh oh, wat heb ik nu een spijt dat ik niet wat sneller besloten heb! Leer ajb van mijn fouten. Als je een horloge echt wilt, weet je eigenlijk gelijk al dat je het gaat kopen. Doe dat dan ook meteen! Er zijn weinig frustraties groter dan iets niet meer te kunnen krijgen nadat je het al praktisch had…

Erg mooi horloge zeker voor dat geld. Ik heb het zelf ook al een keer gehad. Ik zag een prachtige Omega die van zakhorloge tot polshorloge was omgebouwd. En dat voor slechts 120 euro. Ik heb het toen niet gedaan, maar een uur later had ik al spijt en toen was de rikketik beurs al dicht.

Balen dus

mvg Tom

er is trowens wel veel geboden op die Meisterstuck.

Tom

Henrik,
een wijs man heeft ooit eens gezegd: je moet nooit spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt, maar je mag spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt (zoals de aanschaf van een pedometer :smiley: )
Paul

:d

Inmiddels wel. Ik denk dat ik 'm dan ook maar verkoop.

Soms moet je inderdaad zeer snel beslissen. Maar alleen als je er zeker van bent dat je een bepaald type horloge ook echt wilt hebben. Ik heb een soort van wish-list. Kom ik een horloge tegen die op mijn wish-list staat tegen een schappelijke prijs, dan koop ik hem. Een mooi horloge die niet op mijn wish-list staan koop ik nooit direkt, maar dat laat ik altijd enige tijd bezinken.

gr,
Hans Mennink

Is wel verstandig. Ik heb nu best wel (erg) veel horloges die ik eigenlijk gewoon maar zo heb gekocht. Nooit echt duur maar ik draag ze ook nooit.
Ik ga mijn collectie maar eens opschonen!

die rode ook toevallig :wink:

Die niet Tom, maar mocht ik 'm ooit verkopen ben je de eerste die het hoort. Dat beloof ik!

Henrik Schreef:

Die niet Tom, maar mocht ik 'm ooit verkopen ben
je de eerste die het hoort. Dat beloof ik!

Is goed, heb nog genoeg andere dingen op het oog

Inderdaad jammer, en ik ken het gevoel. Maar net wat Paul zei: je moet nooit spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt, maar je mag spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt. Daarom kun hier nog een beetje een positieve kant in zien (je bent bijvoorbeeld geen 590 euri kwijt, ook al is dit misschien iets te positief bekeken). Ik heb hier zeker wat aan en zal de volgende keer een horloge meteen kopen! Want af en toe kan ik mezelf ook voor m’n kop slaan…

Coen

Ik ben geschrokken van de hoeveelheid horloges (en 6 zakhorloges) die ik heb. Ik heb vanavond alles bij elkaar gelegd en het waren er (schrik niet!) 73!
Nu is het meerendeel per stuk niet meer waard dan een paar tientjes (of minder) maar ik draag er maar zo weinig en van de helft wist ik niet eens meer dat ik ze had (bij wijze van spreken), dit is echt belachelijk.
Er gaan er morgen minstens 45 uit. De opbrengst gaat waarschijnlijk toch weer op aan horloges maar dat worden het één of twee nieuwe (of mooie oude).

Grin Je kunt beter een stand huren op de volgende Rikketik…kunnen we misschien samen doen. Ik moet er ook hoognodig enkele verkopen.

gr,
Hans Mennink