Zondag horlogeschoonmaakdag

Vanochtend mijn Rolex even een sopje gegeven.

Eerst het vuil eraf spoelen

Even uitdruppen

Klaar om ingesopt te worden met handzeep

Afdrogen op een zacht doekske

Ready for use

Doei !

14 likes

De sumo heeft vandaag ook een sopje gehad :wink:

1 like

Niet vergeten de datum bij te stellen hè.

Vroeg me al af of dat er een 31-5 zou zijn… :innocent::see_no_evil:

1 like

Ik kan dit trucje met geen enkel van mijn horloges uithalen.

Ja misschien Ă©Ă©ntje welke ooit waterdicht was.

Je bent wel erg verward, 31-5 is pas over een maand.

1 like

wat ook leuk werkt is even een elektrische, sonic, tandenborstel aan het werk zetten met het handzeepje, doet vooral wonderen voor de bracelet! :watch:

Ik mis de föhn, alleen afdrogen is toch niet genoeg, even lekker föhnen, vind ie heerlijk :wink::yum:

1 like

Tju, helemaal vergeten. Gelijk doen :wink:

En 's avonds weer lekker tanden poetsen

Oud borsteltje?

Inderdaad herkenbaar, ik heb sinds kort weer een wd-tester maar dan moet ik echt op zoek naar een horloge die mogelijk nog waterdicht is om het apparaat te kunnen testen.

Vreet zeep t.z.t. niet de rubberringen op ?

Sexy foto’s heur…
Maatregelen zeep… Da weekoknie…

In de praktijk komt dat niet zo vaak voor, maar in theorie zijn er bepaalde zepen die bepaalde rubber (natuur- of kunstmatige) kunnen aantasten. Een groene zeep is een zachte zeep en bevat verder geen agressieve bestanddelen. Andere zepen bevatten hoge doses limonene of een van de vele andere toevoegingen die agressiever zijn. Ook pakkingen kunnen van heel verschillende materialen zijn (natuurrubber, op siliconenebasis, neopreen, PU etc.)

Deze spreadsheet demonstreert wel aardig dat het er nog al van afhangt:

Overigens gebruik ik voor waterdichte horloges 2 methodes: babytandenborteltje en lauw stromend water. Soms wel eens een brillenpoetsdoekje. Hier zitten isopropanol in, maar dat komt nooit bij de pakkingen. Brandschoon altijd.

4 likes

ff het bandje in de ultrasoon, is ook mooi schoon!

Is een beetje een dingetje… Maar ik wil het bandje er niet afhalen… Gewoon… Dont ask …moet origineel blijven… Geen gemor eraan.

Gewoon met een zachte tandenborstel. Beetje (milde) handzeep. ruikt ie weer lekker fris :slight_smile:

1 like

Zou het besmettelijk zijn? Of aan het weer liggen? Ik heb van het weekend nl. hetzelfde gedaan met een deel van de collectie.

Onder lauw stromend water, met een mild badschuimpje voorzichtig schoongemaakt.

Dankzij de aanschaf van een nieuwe elektrische tandenborstel voor regulier gebruik, heb ik sinds kort een dedicated sonische tandenborstel over voor de poetskarweitjes. Werkt inderdaad erg goed voor metalen bracelets. En aangezien staal harder is dan je tanden, ook geen risico op beschadigingen. (Als je tenminste geen zandkorrels meepoetst.)

M’n G Shock en Pro Trek heb ik zelfs een volledige sonische poetsbeurt gegeven, niet alleen de band. Juist die hebben zoveel hoekjes en groefjes, dat wat machinale hulp bij het reinigen welkom is. En heel voorzichtig hoef je met zo’n plastic Casio niet te zijn. :smiling_imp:
Zijn er erg van opgeknapt.