Zondagmiddag huisvlijt

Vandaag eens lekker aan het knutselen geweest. Ik heb hier al vaker topics van voorbij zien komen en heb altijd al gedacht dat ik dat toch ook eens moest proberen: zelf een bandje maken.
Eerste poging ooit, dus houd de kritiek gaarne een beetje opbouwend… :wink:

Om te beginnen heb ik van een oude verdroogde schooltas een reepje afgesneden.

Nog helemaal niet zo makkelijk met dat stugge verdroogde leer. Toen met een mesje de vouwrandjes even wat dunner gemaakt en vervolgens met een tubetje alleslijm omgevouwen en vastgeplakt.

Vervolgens wat gaatjes voorgeprikt en met twee naalden en een stukje waxdraad wat versiering/versteviging aangebracht.

Toen dat klaar was eerst eens een likje vet erop gesmeerd. Deed meteen de kleur een boel goed.

Toen dat allemaal gedaan was, was het het een kwestie van een beetje bijschuren, gesp erop en een gaatje slaan. (Voor mezelf, dus één gat is genoeg)
Seikootje erop en klaar!

Ik ben er blij mee. Ziet er niet helemaal professioneel uit, maar voor mij goed genoeg om hem te dragen. Vooral erg veel geleerd voor een volgende keer, dus dat is alleen maar winst… :blush:

Groeten,
Wouter

57 likes

Hardstikke gaaf ! Dat maakt onze horlogehobby nog leuker :+1:

1 like

Top gedaan! Puike invulling van een zonloze zondag… :ok_hand:

1 like

Erg gaaf bandje zo! Staat de SKX ook erg goed!

1 like

Helemaal niet verkeerd voor de eerste keer. Gewoon doorgaan en je zult zien dat elk bandje steeds beter wordt.
Alleen oppassen dat het verdroogde leer niet te zwak is. Soms kun je het gewoon scheuren als papier. Even testen met een rest stukje.

Ko

3 likes

Alaaf voor Ko de 2de :tada:

Vind 'm bijzonder geslaagd

1 like

Staat hem goed.mooi gemaakt :+1:

Gr Pieter

1 like

Zo, helemaal niet verkeerd !

1 like

Ik heb zo’n schooltas ook ergens liggen :laughing:

1 like

Ziet er goed uit! Goed bezig.

1 like

Stoer! En goed gelukt! Thanks for sharing! :grinning:

1 like

Top eerste poging man!! :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

Geniet ervan!

1 like

Ziet er goed uit. Zoiets wil ik ook nog doen. Heb je hier veel specifiek gereedschap voor nodig?

2 likes

Ziet er goed uit!!! Zo te zien heb je er wel feeling voor…:+1:
Ik ben benieuwd naar de volgende creatie…:wink:

1 like

Leuk hoor, staat hem goed!

1 like

Wow! Zeker voor een eerste poging vind ik 'm héél erg netjes, complimenten! Ik ben zelf meer van de stalen banden, maar als ik dit soort dingen zie :heart_eyes:

1 like

Not bad, not bad at all! :thumbsup:

1 like

Heel erg mooi gedaan :+1: Mijn complimenten voor deze verrassende creatie. Ik ben wel erg benieuwd hoe je hiertoe bent gekomen. Ik zie sommig gereedschap waarvan ik vermoed dat het special tools zijn, het Stanleymes niet meegerekend :wink: Just curious :smiley:

1 like

Ziet er prima uit :+1:

1 like

Prima gedaan, staat mooi op het horloge ook. :+1:

1 like