Zonder Flieger ;-(

Advies gevraagd

image


Mijn Poljot weigerde al een paar jaar dienst, krijg de kroon niet meer terug en is niet meer op te winden. Geen idee of deze het waard is om te repareren, ook al omdat ik het glas en het bandje wil vervangen.

Gelukkig had ik nog een Flieger (Volgens mij is dit een Parnis) deze viel na 6 jaar trouwe dienst gisteren van zijn, el cheapo, bandje.

Loopt nog wel maar glas kapot en de wijzer eraf. Destijds enkel gekocht om te kijken of een Flieger wel iets voor mij was en welke kastmaat het beste bij mij paste.

Conclusie Flieger ja, wel het gevoel dat ik de Parnis wat te groot vind voor mij.

Nu wil ik enerzijds kijken naar een Flieger uit de iets hogere klasse, zoals een Laco Augsburg. Doorsparen voor een tweedehandse Laco Münster of een Stowa classic flieger.

In de tussentijd wil ik jullie vragen,

  • zijn de horloges het waard om te repareren?
  • waar zou ik dit kunnen laten doen?

Daar ik nog nooit een horloge heb laten repareren/servicen, heb ik geen idee van wat er mogelijk is en de eventuele kosten die hiermee gepaard gaan, vandaar mijn vraag.

Reparatie kost waarschijnlijk meer dan wat ze waard zijn. Vooral die Parnis. De Poljot zou ik nog wel overwegen als het niet te duur wordt en je er een band mee hebt.

Anders gewoon het geld wat je bespaart door niet te repareren bij je potje leggen voor een Laco. Zelf zou ik eerder kijken voor een Archimede of Stowa.

3 likes

Emotioneel: wellicht. Economisch: nee.

Zie zoekfunctie. Maar ik zou de centjes bij een tweedehands Stowa leggen.

1 like

Dat zijn snelle antwoorden, zelf had ik die Parnis al afgeschreven, deze gaat dan ook de prullenbak in.

De Poljot, heb hier wel iets meer mee. Echter geen idee wat de waarde is van dit horloge en wanneer de reparatiekosten dus teveel zijn.
Als ik zoek op Poljot Aviator, kom ik er veel tegen, maar niet dit type A-style

Poljot:

Bandje €30 - 50
Glas € 50 - 100 afhankelijk van waar je het laat doen.
Uurwerk € 25 - 150 afhankelijk van wat er kapot is en waar je het laat doen.

Waarde horloge: in gerepareerde staat misschien € 175,-

Dank voor je reactie, zo berekend is de Poljot het nog wel waard, mits ik een goed adres vind, maar dat schuif ik wel op naar de wat verdere toekomst. Eerst een knoop doorhakken of ik toch wel/niet voor een Laco/Stowa wil gaan.

Op het verkoop gedeelte zie ik een tweetal Stowa’s classic staan, vooral de no logo versie heeft mijn interesse.

Nu maar eens gaan nadenken :thinking: , wil ik hiervoor budget te creëren en hoe.

Heb wel een paar Klokken liggen die nagenoeg geen wrist time krijgen, deze van de hand doen is een mogelijkheid.
Geen idee wat ze waard zijn overigens en daarnaast zal ik ook wat extra geld moeten maar vooral willen reserveren.

Pfffff, Dilemma’s,
Huidige situatie:

  • Meerdere klokken van lagere prijsklasse, hiervan is het leuke dat er meer keuze is in wat te dragen bij de dagbesteding of in combinatie met de kleding.

Of

  • Minder klokjes en extra budget uittrekken om zo te kijken naar een hogere prijsklasse/kwaliteit, zoals de Stowa.

Mijn zwager, een leuke vent, is gek van zijn twee Rolexen, Cartier en Omega, maar ik voel het niet. Ik geniet net zoveel van mijn huidige collectie waaronder Russen, Citizen’s en nu nog maar één Parnis.
Al ontbreekt nu natuurlijk wel die Flieger.

Waardeer ik een kwalitatief beter/duurder horloge wel, of ga ik dat wel waarderen?

Terug naar die Flieger, dit is wel juist het model horloge zijn waar ik, historisch gezien, een klik mee heb. Vooral omdat er nog twee heritage merken, Stowa / Laco, van bestaan.

Wat kun je toch met zoiets bezig zijn, ik ben nu al moe van mijzelf :wink:

Als je echt op zoek bent naar kwaliteit voor je geld en heritage/ het merk je niet zo veel uitmaakt moet je maar eens kijken naar Tisell.

Zwerft tussen Laco en Stowa in kwa kwaliteit maar is vrij goedkoop voor wat je krijgt.
Saffierglas
Miyota 9015
Top afwerking
Heat blued hands
Uitstekende lume
Mooie 40mm diameter kast

Hier een foto


En hier te bestellen
http://shop2.tisellkr.cafe24.com/

Video voor een beter beeld

1 like

Ik heb een oud horloge van mijn vader (Lincoln) laten opknappen bij Tijdloos in Leiden. Kosten stonden natuurlijk niet in verhouding tot de waarde, maar wel tot de emotionele waarde. Zo’n horloge is natuurlijk veel leuker als hij werkt.