Zonne energie

wie heeft er een horloge op zonne energie,ik wil er namelijk ook wel 1 geloof dat citizen ze ook maakt.is dat wat trouwens een citizen?

Citzien noemt dat eco-drive. Werkt niet alleen op zonne-energie maar op elke vorm van licht. Volledig opgeladen heeft het horloge dan een looptijd, volgens opgave van Citizen, een half jaar.

bedankt ja ik ben nu op de citizen site ,zijn gelukkig niet duur,zoek een horloge voor dagelijks gebruik,is citizen een beetje te vergelijken met seiko?

Zeker de moeite om er een aan te schaffen de nieuwe flieger is wel mooi.

ik zag dat de batterij/accu na 20 jaar nog 80 procent van zijn opslag capaciteit heeft,dat lijkt me een goede score ,mag ik een foto van de nieuwe flieger ,want er staan er zoveel op de site,op ebay heb ik ook al een mooie gezien http://cgi.ebay.nl/CITIZEN-ECO-DRIVE-PILOT-24H-ECO-DRIVE-NEU_W0QQitemZ5062599303QQcategoryZ22214QQrdZ1QQcmdZViewItem

mischien toch beter voor een seiko kiezen ,ik heb hier gelezen dat een condensator voor opslag van elec beter is dan de batterij ,er zijn veel te veel klokkies om uit te kiezen,hoe betrouwbaar is een citizen ???

Citizen kan je vergelijken met Seiko, zijn mekaar waard.
Ook wat onderdelen betreft, geen probleem, als je bij de europese modellen blijft.

ga morgen lekker horloge shoppen,dus wie weet morgen een nieuwe aanwinst !

ben niet happy want vandaag geen citizen gezien,dacht dat ik die wel bij veel juweliers kon aantreffen,nou niet dus,volgende week nog maar een keer kijken hier en daar.

Ik heb hem nu een paar weken, maar bevalt prima, hele goede afwerking, loopt nauwkeurig, en nog betaalbaar ook :smiley:

Ruud

waar heb je deze dan gekocht en uhm ,ja ik vraag het maar gewoon wat heb je betaald voor deze klok,ik vind dit namelijk een heel mooi model,heb je een foto waarop je hem draagt,ik ga van de week wel even op zoek naar een citizen dealer!

of het word het model wat jij nu hebt,of mischien zie ik wel ineens wat anders,ik kan nog niet alle modellen van citizen,maar ik weet wel dat ik er binnenkort 1 draag.

Ik heb hem op ebay gekocht, maar er staat er ook 1 op horlogemarkt.nl.

Ruud

mischien koop ik hem ook wel op ebay,maar ik wil hem eerst even omdoen om te kijken hoe hij staat ,is hij een beetje zwaar eigenlijk,ik bedoel niet zo blikkerig?

Als je echt een zware wilt… :

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,10253

:smiley:

Yaffle

vandaag heb ik er 1 om gehad,lekker groot horloge,maar hij voeld niet echt massief aan,ik vind hem nog steeds mooi,maar ik vond 500 euro een beetje aaan de prijs voor zo’n horloge ,dus ik ga eens op internet kijken,als iemand nog een tip heeft dan hoor ik het graag.

vandaag ook een u-boat gezien,wel gaaf maar ook groot zeg! verder leuke dag ,veel gezien breitling rolex omega ML b&m enz enz was kwijlen vandaag!

ik vergeet helemaal te kijken naar een seiko monster,dit lijkt me namelijk ook een mooie dagelijkse drager!

Kom naar de meeting, dan zal ik hem meenemen.

Ruud