Zonnebril op sterkte en wat doet dat met je horlogekeuze

Sinds kort 2 serengeti brillen aangeschaft (naar aanleiding van het vorige topic over zonnebrillen :grin: ) en ik moet zeggen dat ik juist twijfel over de ontspiegeling. Toch wel vaak zijn er blauwe reflecties te zien waar ik voorheen met een V&D brilletje van 15€ nooit last van had. Verder merk je wel dat de glazen echt top zijn.

3 likes

ik zou het zo even niet weten.

1 like

Ik ga denk ik maar voor een Ray-Ban. Morgen maar kijken. Ik had vorige week in New York wel al wat gepast van dit merk maar ben vergeten welk model het was. Ik ben nooit zo van de zonnebrillen geweest dus ik wil niet gelijk de hoofdprijs betalen.

'k Ben nogal een Tag Heuer liefhebber, dus…

Zowel m’n zonnebril als gewone bril zijn beide van Tag Heuer.

1 like

wat een geweldige sproetenkop zeg !! :slight_smile: :slight_smile:

Mat zwarte combi

1 like

Ik heb een bril en een zonneril op sterkte.

Ik heb bij de opticien een montuur uitgezocht en daar donkere glazen in laten zetten.

However, ik wil al heel lang een Rayban en vraag me af of zij ook glazen op sterkte in jun monturen kunnen zetten.

Dus als jij dat nu eens tot op de bodem uitzoekt :grin: dan lift ik op jouw kennis mee

Ik ben er sowieso al uit dat blijkbaar sommige modellen met een gebogen glas niet op sterkte kunnen. Wordt vervolgd dus.

1 like

Ook op sterkte??

Goeie tip en je hebt gelijk

1 like

Mag ik vragen waar jij deze Oakley zonnebril / glazen combi hebt gekocht?

Jazeker!! Daar staan ze juist om bekend!

1 like

Eetcafe Havenzicht. In welke plaats???

1 like

De meeste Ray-Ban monturen kunnen worden voorzien van glazen op sterkte. Echter, het Ray-Ban logo komt NIET op de nieuwe (vaak kunststof) glazen. Verder zijn er een aantal monturen in de Ray-Ban collectie die niet geschikt zijn om nieuwe glazen te monteren. Dat kan met de doorbuiging- en/of het materiaal van het montuur te maken hebben.

De optiekzaak waar je evt. een bril “op het oog” hebt, kan je vertellen of het wel/niet kan maar nogmaals, meestal wel bij Ray-Ban. Houdt er ook rekening mee dat als je groene correctieglazen neemt, deze vaak zullen afwijken qua kleur t.o.v. het originele Ray-Ban groen.

Grt. Marco

2 likes

Waar vind jij aftermarket glazen voor oakley?

Mijn vrouw heeft al verschillende Oakley’s op sterkte gehad, tot nu toe geen betere gevonden.
Alleen zwaar aan de prijs.

Vandaar dat ik het even vraag.

Ze heeft eeg donkere lenzen nodig (black iridium polarized) wegens het verbranden van haar hoornvlies als gevolg van Chemo behandeling.

Ik ben benieuwd!

Montuur heb ik via Edel optics, een Duitse webshop, en de lenzen heb ik later in laten zetten bij City Bril in Den Haag. Het montuur had ik al ruim 2 jaar met de originele Oakley lenzen, alleen dan niet op sterkte. Edel is een goede webshop met veel merken en ook een site in het Nederlands.

Groeten
Rutger

1 like

Thanks man!

Daar kijk in later eens!

City bril kan zowel originele Oakley lenzen als aftermarket lenzen leveren. Mijn lenzen waren uiteindelijk toch nog €300,- omdat er een bolling in zit (vlak zijn ze €200,-). Origineel Oakley was €360,- . Montuur had ik dus al en is deels carbon dus degelijk. Zoals ik al schreef is het voordeel met de aftermarket lenzen dat je elke kleur en (spiegel)coating kan kiezen die je wenst. Ik heb bruine lenzen gekozen ivm contrastverhoging. Coating is vrijwel gelijk als de Ice Iridium lenzen die er in zaten. Heb alleen niet gekozen voor polorized lenzen, die er origineel wel in zaten. Mis dat ook niet en ben erg tevreden.

Groeten
Rutger

2 likes

Ik heb nu 3 jaar een Rayban Caravan waar ik direct glazen op sterkte heb laten inzetten.
Geen logo op het glas, wel gekozen voor kwaliteitsglazen.

Prima bril. Ik heb de originele groene glazen met logo nog ergens liggen.

Verder heb ik een Adidas sportzonnebril type Terrex die je kan ombouwen tot skibril.
Echt goede bril voor mij, je kan de hoek van de beentjes aanpassen, de neusbrug heeft ook 2 standen.
Ik heb een kleine montuur met glazen op sterkte die ik er aan klik, zo kan ik snel omschakelen van bril op sterkte naar lenzen.
Brede bril die ik kan gebruiken om te fietsen en die goed aansluit.

Stalker alert!!
:wink: