Zonnebril op sterkte en wat doet dat met je horlogekeuze

Ik ben juist helemaal niet zo tevreden over serengeti. Toch wat vervelend reflecties af en toe die afbreuk doen aan het comfort.

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/80B98237-AD04-4767-B29E-C3E2DF6D2001-24758-000015A59D5D988B_zpsf8f89b55.jpg.html][/URL]

Kijk ook eens bij ace & tate voor een zonnebril op sterkte

Mijne gaat al jaren mee en dat is een redelijk unicum vwb brillen bij mij, helemaal gezien de prijs

Zo’n rayban op sterkte zonder gemerkte glazen vind ik minder (heb er zelf ook nog een )

1 like

Serengetti heeft wel fijne brillenglazen.
Maar de modellen zijn vaak wat minder hip dan zijn concurrenten.

Een van de fijnste opties is een goede ontspiegeling aan de binnenzijde van het glas. Dan heb je gewoon niet of nauwelijks last van hinderlijke reflecties. Maar niet alleen een ontspiegeling zal je redden. Hij moet vooral goed aansluiten. Hoe meer de bril aan de zijkanten buiten het gezicht treed hoe meer kans je hebt op lichtval vanaf de achterzijde. En dat kan dus spiegelen.

Persol heeft mooie modellen. Ray-Ban ook. Maar er zijn ook hele gave onbekende (dure) merken te koop met erg fraaie zonnebrillen. Denk alleen dat je met een Ray-Ban a 150,- gewoon voor een redelijk bedrag veel zonnebril krijgt. Een goed (zonnebril)merk. Mineraal glas. Vaak ontspiegeld aan de achterzijde en zeker de wayfarer-achtige modellen zijn behoorlijk hufterproof.

Een Ace&Tate heeft voor 100,- ook leuke modellen. Als twijfel ik wat over de pasvormen… Modellen zijn vrij grof gemaakt. Dat zal voor een hoop mensen die fulltime een bril dragen niet zo prettig dragen.

Heb het idee dat studenten de core-klanten zijn. Weinig geld en relatief weinig eisen. Als het er maakt een beetje leuk uitziet en het kijkt.

Maar hebben deze merken glazen die ook op sterkte te krijgen zijn?

Yup! Serengeti slijpt zelf het glas in hun eigen fabriek.

Waar mijn vriendin alle glazen aftermarket kan bestellen, houdt Serengeti dit proces volledig zelf in beheer.

Dus bij hen alleen maar OEM glazen :ok_hand:t3:

3 likes

Verwacht alleen geen Ace&Tate prijsjes :slight_smile:

Zeg David

ChowMonkey kan je beter een PB sturen dit is echt in jou straatje!

Dit is mijn zonnebril , past eigenlijk bij elk horloge ( ik heb er momenteel maar 2 nog :unamused: )
http://www.leukefilmpjes.net/wp-content/uploads/2015/11/rayban.jpg
Deze leuke foto kwam ik ooit tegen in het offtopic (:pensive: dat waren nog eens tijden…)

1 like

Ik had 5 Oakley’s met verschillende kleuren lenzen. Tot ik aan de bril op sterkte moest. Nu heb ik nog 1 Oakley met aftermarket lenzen. Voordeel tenopzichte van Oakley’s eigen lenzen op sterkte is dat ik de kleur van de lens en de kleur van de coating los kon kiezen. Bij Oakley zit je vast aan hun eigen cominaties.

Groeten
Rutger

3 likes

zonnebril met neusknijpertjes zou ik nooit doen, irriteerd en maakt putjes na een tijdje,
en staan nooit gelijkgericht
VASTE NEUSBRUG !!!
groeten

Mooie bril, welk model RB is dit?

Mooie foto!

Sinds kort 2 serengeti brillen aangeschaft (naar aanleiding van het vorige topic over zonnebrillen :grin: ) en ik moet zeggen dat ik juist twijfel over de ontspiegeling. Toch wel vaak zijn er blauwe reflecties te zien waar ik voorheen met een V&D brilletje van 15€ nooit last van had. Verder merk je wel dat de glazen echt top zijn.

3 likes

ik zou het zo even niet weten.

1 like

Ik ga denk ik maar voor een Ray-Ban. Morgen maar kijken. Ik had vorige week in New York wel al wat gepast van dit merk maar ben vergeten welk model het was. Ik ben nooit zo van de zonnebrillen geweest dus ik wil niet gelijk de hoofdprijs betalen.

'k Ben nogal een Tag Heuer liefhebber, dus…

Zowel m’n zonnebril als gewone bril zijn beide van Tag Heuer.

1 like

wat een geweldige sproetenkop zeg !! :slight_smile: :slight_smile:

Mat zwarte combi

1 like

Ik heb een bril en een zonneril op sterkte.

Ik heb bij de opticien een montuur uitgezocht en daar donkere glazen in laten zetten.

However, ik wil al heel lang een Rayban en vraag me af of zij ook glazen op sterkte in jun monturen kunnen zetten.

Dus als jij dat nu eens tot op de bodem uitzoekt :grin: dan lift ik op jouw kennis mee

Ik ben er sowieso al uit dat blijkbaar sommige modellen met een gebogen glas niet op sterkte kunnen. Wordt vervolgd dus.

1 like