Zonnebril op sterkte en wat doet dat met je horlogekeuze

Bausch and Lomb / Ray-Ban met een autavia. Waren beiden van mijn opa. Ook beiden uit de jaren 70. (Zijn nog oude foto’s met het wazige glas voordat hij is geserviced)

9 likes

Uit de krochten van HF :slight_smile:
Maar ik heb sinds dit jaar een bril en pas ook een zonnebril erbij genomen op sterkte.
De beste glazen ooit die ik in een zonnebril heb gehag, ligt in de auto dus even geen plaatje.

OT: Ik heb gewoon 1 bril en die draag ik wanneer nodig en ga niks op elkaar afstemmen. Ik deed dat soort dingen wel maar ik zie het nut niet meer zo, het is buiten erg kostbaar ook nogal ruimte verslindend.

Nee ik ook niet. Ga daar echt niet over na denken

Één zonnebril op sterkte, een bruin gevlamde wayfarer.

Mijn horloge stem hier niet op af, ook niet op één van mijn (niet zonne-)brillen.

1 like

Verkoopt RayBan zijn zonnebrillen met hun glazen op sterkte?
Ik wilde eerst een Serengeti maar die zijn super fucking rete duur.

Iemand een suggestie van een mooi zonnebril merk dat ook glazen op sterkte aanbiedt, voor een redelijke prijs?

Bovendien heb ik altijd het nadeel dat de meeste monturen te groot voor mij zijn

Misschien een Persol.

1 like

Ja Ray Ban verkoopt op sterkte, vroeger niet, waardoor ik de montuur heb maar aangepaste glazen die niet gemarkeerd zijn door Ray Ban.

1 like

Daar zal ik eens op gaan Googlen dan

Ik heb er vorige week weer een gekocht nadat mijn vorige Serengeti een paar jaar geleden uit mijn huis is gejat. Inderdaad topspul. Ben ook met deze erg tevreden. Zal morgen wat foto’s maken met bijbehorend horloge.

Oh fuck, oud topic. Sorry.

2 likes

Yes they do… Glazen hadden iets netter gemonteerd kunnen worden ( curve montuur). Verder heerlijke bril met ontspiegelde en gepolariseerde glazen.

1 like

Top man

Je hebt er zelf om gevraagd.

Ja, maar de (meeste) glasleveranciers hebben tegenwoordig ook het glas voor 90% nagemaakt qua kleur, bv de famous G15 (grijs/groen)… Ben je wel het logo’tje in het glas kwijt maar who cares😇

2 likes

Ik blij dat dat irritante logo’tje er niet meer op zit. Glazen zijn van de opticien, één glas is later nog een verwisseld na een oogoperatie.

Echt een bijzonder comfortabele bril!

1 like

Op Ebay staan vele (overjarige) RX frames te koop van Oakley. In principe kan iedere opticien lenzen op sterkte leveren voor Oakley frames maar als je echt Iridium lenzen op sterkte wil, zal je moeten uitwijken naar een Oakley dealer.

1 like

Seiko zonnebril op sterkte met (uiteraard) een Seik 5 Sport

1 like

Zelfde bril, andere Seiko

1 like