Zonneschijf/wijzer horloge

De Sonnenzeit van Helios :slight_smile:

.

.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61qlOMfVh1L.SX466.jpg

Met uitklapbare gnonom!
€ 78

Die HELIOSWATCH zeigt die der Natur entsprungene Sonnenzeit an. Wenn die Sonne mittags am höchsten steht, zeigt sie 12 Uhr Sonnenzeit an. Dann ist es gerade wahrer Mittag, der den Tag im wahren Sinne des Wortes in zwei gleich lange Hälften, den Vor-Mittag und den Nach-Mittag, teilt. Diese Zeit bezieht sich immer auf den Längengrad, auf dem man sich gerade befindet und heißt daher auch wahre Ortszeit (WOZ).
Wenn Sie die Anzeige der mitteleuropäischen Sommerzeit (MESZ) wünschen, dann entscheiden Sie sich für die HELIOSWATCH City. Diese Variante der Sonnenarmbanduhr wird als Unikat für Ihren Ort berechnet und kann dort die angenäherte MESZ anzeigen. Das Zifferblatt wird individuell für Sie lasergraviert, sogar die Stadt und die geografischen Koordinaten werden eingetragen. Auch der Schattenwerferwinkel wird für die geografische Breite justiert.
Geben Sie bitte bei der Bestellung im Bemerkungsfeld Ihren Wunschort an, wenn er nicht mit der Bestelladresse übereinstimmt. Auch können Sie sich auf Wunsch die mitteleuropäische Zeit (MEZ) oder die wahre Ortszeit (WOZ) an Ihrem Ort anzeigen lassen.

-> Site

-> Shop

4 likes

Koel ding. Vraag me alleen af hoe je de tijd 's avonds afleest?

2 likes

savonds eet en drink en slaap je dan heb je dat gnonompje niet nodig haha :slight_smile:

zo te lezen kun je hem dus ook laten calibreren voor de nationaal geldende tijd
en niet perse voor de zonnetijd,
dat zou dus betekenen dat bij sommige horloges de dial gedraaid staat en niet zo als nu symmetrisch met de 12 uur onderaan

edit : er zit natuurlijk een kompas in, dan zou je dat kompas op tijdzone Parijs moeten calibreren,
zodat hij niet het “echte” zuiden aangeeft, in dat geval kan de dial gewoon symmetrisch blijven
zoals nu op de foto staat met de 12 uur positie beneden

aarrgh… Nog een edit : ze hebben dus inderdaad bij elk horloge een andere 12 uur positie … deze is dus voor “Wiesbaden”

1 like

zoiets, ik ben er nog niet echt verder ingedoken… :slight_smile:
maar ik denk dat dat pas echt interessant is als je op een ander halfrond woont denk ik?

en dan zou voor het contrast een witte dial waarschijnlijk duidelijker zijn
om de schaduw weer te geven, want nu heb je dus een donkere schaduw
op een zwarte achtergrond geprojecteerd,
maar zwart ziet er natuurlijk wel een stuk “cooler” uit zo

1 like

“Hoe laat is het?”
“Wacht, ik loop even naar buiten.”

Niet praktisch, maar enorm leuk!

2 likes