Zoon aangestoken met het virus

Omdat ik steeds meer met horloges bezig was begon mijn oudste zoon met: papa, ik wil ook een horloge…

Je kent het wel, vaak impulsgedrag of kopieergedrag, alles wat papa doet is cool en doe ik ook. Wij kijken dat soort dingen altijd even aan of het blijft. En deze bleef zowaar hangen.

Op een gegeven moment doe je een belofte, en belofte maakt schuld, ook al is hij pas 5 jaar.

Maar ja, wat dan: zoeken in winkels, leverde niks op. Hij vond IceWatch wel een beetje cool, maar papa niet, dus dat ging niet.

Uiteindelijk zoeken op internet. Toch aardig wat leuks en stoer te vinden, zelfs tot duikermodellen aan toe. Maar goed, moeders mocht ook nog even wat zeggen, en die wilde graag dat het een digitaal horloge was, immers, hij kan nog voor geen meter klok kijken… Die leuke duikers vielen dus af :frowning:

Maar toen kwamen we bij G-shock. En dat vond hij toch wel erg gaaf, en het was digitaal, ware het niet dat zijn pols een omtrek heeft van 14 cm, en die g-shocks echt knotsen van horloges zijn.

Gelukkig biedt casio door ook een uitkomst in de vorm van baby-G.

Ik weet het, het zijn eigenlijk dames horloges. Maar er zat toch een stoere bij met een kleur die hij leuk vond en waar ik me ook in kon vinden, en met een doorsnede die ook nog op zijn pols zou kunnen:

Onder het mom van: kijk schat, analoog een digitaal. Kan hij de twee aan elkaar leren koppelen, was de keuze dan snel gemaakt.
Voor 23 uur besteld was morgen in huis, en dat was gisteren. En voila, een blij kind, blije moeder en blije vader.

De ene zoon houdt van auto’s net als papa, en de andere van horloges, net als papa.

Wat kan het leven toch mooi zijn.

Prettige dag iedereen, en wristshot:

40 likes

Leuk!
Hoeveel mm is die Baby G Shock?
…en waar heb je hem vandaan? Misschien ook wat voor mijn mannetje… 10 haar en zoekt iets met een alarm…

1 like

Alarm zit er op, ging spontaan af.
Deze komt van brandfield.nl

De duikers vond ik op kinderhorloges.nl. Van het merk Garonne.
Zaten echt een paar best mooie bij. Kwaliteit onbekend.

Deze baby-g is 42 mm. Pols omtrek zoals ik al zei 14 cm. Hij is echt niet te groot voor zijn pols, vind ik. 42 lijkt groot, maar zo draagt hij niet in ieder geval.

Ze hebben van Garonne zelfs een submariner zie ik nu:

32 mm

hij kan toch gewoon “op de klok kijken” :slight_smile: en weet je zoontje wel wat : 6 uur 30 betekend?

Leuk horloge trouwens.

1 like

Ja, hij weet dat bij 1-9-:-0-0 hij naar bed moet. Dat hij in het weekend pas bij 0-8-:-0-0 uit bed mag, etcetera (dat hij dat niet altijd doet is een tweede). Zo begint het leren natuurlijk.

Hij heeft een wereld time functie dus leert hij ook dat het een andere tijd is bij zijn oom in Brazilië dan hier in België/Nederland.
Het zegt nu niet meteen veel, maar dat groeit, en dat groeit het beste als het ook een beetje visueel zichtbaar voor hem is.

2 likes

Waar ? Prijs ?

1 like

Hier de link:

Bijna alles voor kinderen is trouwens met mineraal glas. Logisch op zich, maar als je er over nadenkt, zouden ze juist saffierglas moeten gebruiken juist bij kinderhorloges…

1 like

Leuk om te zien ! Virus begint zo lekker vroeg, en zeker een leuk horloge !

1 like

Leuk!! Samen een hobby!!

1 like

Daar valt niet tegen aan te werken.

Onze oudste (bijna 3) doet ook al leuk mee, vooral met de “logie’s” van papa. Jongeman ziet feilloos dat er een ander aan de pols hangt of een ander bandje.
Het onderwerp ‘discretie’ moet nog de revue passeren…

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Jong geleerd is oud gedaan!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Helemaal goed!!
Onlangs een nieuwe aankoop gedaan en hij wist me te vertellen dat hij toch liever de witte wilde hebben, maar was geen probleem want die kocht hij dan zelf wel. Ik mocht de zwarte dan houden!
Het mooiste was toch ook wel de achterkant. :slight_smile:

Geeft een leuke extra dimensie aan de hobby.

1 like

Beste sloot zakgeld dan om een Daytona te kunnen betalen. :yum:

1 like

Hahaha, was geen Daytona en hij is net vier dus zakgeld is nog niet eens aan de orde.
Als hij een witte wil zal hij hard zijn best moeten doen! :wink:

1 like