Zorbello T3 Tourbillon

Goedendag mede horloge liefhebbers,

Allereerst bedankt dat ik mag deelnemen aan dit forum.
Reden dat ik mijzelf heb ingeschreven, behalve dat ik van mooie horloges houd, is dat ik eigenlijk op zoek ben naar gebruikerservaringen voor genoemd merk en type.
Ik ben voornemens een Zorbello T3 aan te schaffen en ben mij aan het verdiepen in reviews, ervaringen omtrent prijs/kwaliteit voor dit specifieke horloge echter kan ik behalve de verkooppraat weinig hierover vinden… dus als er iemand kennis van betreffend merk heeft… graag!
Zie de reacties graag tegemoet en aanbevelingen zijn uiteraard ook welkom voor horloges in de zelfde prijsrange +/- €1500 a €2500 maar dan wel voor Tourbillon, ik ben niet zo zeer merk gebonden(vind dit gewoon een mooie klok om te zien!) thnx San

1 like

Op catawiki gaan ze ze geregeld voor rond de 1500 euro

Het ziet er gaaf uit! Ook met die extra watchwinder vaak. Anyway het uurwerk is geen zwitserse tourbillon en als er dan ook iets stuk raakt aan het horloge word het lastig dit te repareren.

Denk ook aan het formaat van je polsen deze horloges zijn namelijk vrij fors. Ik heb ook getwijfeld er eentje te kopen omdat ik ze ook leuk vind echter vind ik ze aan de lomp grote kant.

1 like

Hi Martijn, bedankt voor jouw reactie! Appreciated! Ben het horloge inderdaad ook op Catawiki tegengekomen, daar komt mijn twijfel ook een beetje vandaan…een klokje wat volgens de officiele site rond de €2100 aangeboden wordt geveild voor goed €1100…. Klopt dat wel, is mijn gedacht dan(komen uiteraard nog wel de veilingkosten overheen). Dus daarom mijn zoektocht naar meer info.
Dat het geen”Zwitser” is vermoedde ik al maar is op zich voor mij geen vereiste. Denk dat je voor een Zwitser een iets ander budget moet aanhouden😉

Grt, san

1 like

Lijkt mij een PTS binnenwerk te zijn. Geen slecht binnenwerk op zich, PTS was ook de producent van de eerste Chinese tourbillon binnenwerken. Kan de moeite zijn om na te vragen of je voor service bij Zorbello terecht kunt en wat de kosten zijn. Echter, voor PTS kun je zeker in China wel service krijgen.

2 likes

Erg bedankt voor de tip, zal er idd eens achteraan mailen. Het zou zonde zijn een horloge in deze prijsklasse aan te schaffen om er vervolgens geen service voor te kunnen krijgen of tegen exorbitante prijzen. Iets waar je trouwens al snel tegen aan loopt is mijn ervaring met mijn huidige Tissot. Bedankt in ieder geval!:+1:t2:

1 like