Ik heb een tijdje geleden een Rolex 116610Lv via een grijze dealer gekocht.
Het horloge is van 2020 en komt van Leon Martens met alles erop en eraan. Serie nummer komt overeen met het pasje. Pasje lijkt ook in orde.
Voordat ik het horloge kocht heb ik research gedaan waar ik op moest letten. Ik heb geen reden om te denken dat het horloge nep is. Maar ik kan het ook goed mis hebben natuurlijk. Nu heb ik zojuist de clasp code (6SH) door Google gehaald en kom ik veel artikelen tegen dat deze code vooral op replica’s te vinden is.
Moet ik mij nu zorgen maken? Ik ben geen echte professional maar de graveringen lijken er voor de rest goed uit te zien. Begin toch wat nerveus te worden nu.
M.i. ziet deze er wel echt uit. Dat van die claspcode zou ik me niet zo druk om maken, die codes zijn openbaar te vinden dus het zegt niet zoveel wanneer een code wordt gebruikt bij replica’s.
Zou me idd geen zorgen maken ziet er gewoon legit uit. Anders vraag je toch aan de GD bij wie je het horloge gekocht of hij het horloge even openmaakt; dan weet je meer ! Zie geen rode vlaggen overigens…
Mijn Sub heeft claspcode H7Z en ik ging die ook eens zoeken op Google.
Kwamen er ook replica’s uit met die code.
En ook is de mijne bij een GD gekocht (oorspronkelijk Gassan geleverd)
Vóór 2010 of 2011 was de clasp code ook niet uniek voor de betreffende band of het horloge, maar gaf deze vooral een indicatie wanneer de band (waarschijnlijk/ongeveer) was gemaakt. Meerdere banden met dezelfde clasp codes was dus normaal. Hetzelfde lijkt me van toepassing met de random clasp codes.
Ik ben gaan vragen of de clasp code bij dit horloge past daar ik het horloge via het grijze circuit heb gekocht.
Dat bleek te kloppen.
Mocht dit niet t geval zijn geweest zie ik niet in waarom ze dat niet gewoon zouden zeggen.
Daar kan Martens ja niks aan doen.
Fraaie fotos, maar zelfs een deskundige kan hier nx mee, de replica s tegenwoordig zijn van een dusdanige kwaliteit dat etc
Foto van de binnenkant kan helpen