Zou de kompasring werken in dit horloge, of is het nep?

Vraagje:

Zou de kompasring werken in dit horloge, of is het nep / fake?
De vraag aan de verkoper gesteld, maar krijg n standaard antwoord terug.

Zijn er horloges met n kompas erin gebouwd? Zo ja welke…?

SEIKO MENS AUTOMATIC DIVER’S SCUBA COMPASS SCALE WATCH SKZ209K.
*WITH SEIKO COMPASS SCALE CHAPER RING.

100% AUTHENTIC AND BRAND NEW SEIKO MENS SCUBA WATCH, SEIKO JAPAN MOVEMENT, DIVER WATCH, COMPASS SCALE CHAPER RING, DOUBLE PUSH BUTTON LOCKING CLASP, HARDLEX CRYSTAL, CASE MEASURE 40MM, AUTOMATIC MOVEMENT, 200M WR, SCUBA ABILITY, DAY-DATE CALENDAR, SEIKO STEEL BRACELET, STRONG LUMI HANDS AND MARKERS, NO BOX & NO MANUAL.

Je kunt de compasring van dit horloge draaien dmv de kroon aan de linkse kant, Seiko heeft dat in het verleden wel vaker gehad met allerhande ringen. Het is dus eigenlijk geen echt kompas.

er zijn wel horloges met een ingebouwd kompas. Ingebouwd is eigenlijk het verkeerde woord, meestal zitten ze eronder, door het horloge erboven open te klappen of weg te draaien kun je het kompas gebruiken.

http://www.wengerwatch.com/cgi-bin/WebObjects/WengerWatch.woa/wa/watchDetails?watch=1000332&group=1000033&page=browse

Hallo Tony,

Met de 2e kroon kan je de binnenring (kompas) draaien Dus eerst volgens het principe wijzers en zonnestand bepalen waar het zuiden is en dan de ring draaien

kijk ook op Horlogeforum
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,5223,5290#msg-5290

Heb laast bij een handelaar in hilversum een horloge gezien met een elektronisch compas. Als je op het glas tikte kon je allerlei functies oproepen waaronder dus het compas. Geen idee van het merk.

Electronisch Kompas ? Waarschijnlijk is het dan een Suunto geweest. Toch wel zo’n beetje HET merk voor de buitensporter.

Nee deze zijn het volgens mij niet. Het noorden werd aangegeven door een wijzer. zal hem eens mailen om te vragen welk merk het is.

Het betrof hier een Tissot T-Touch met toch screen

Tissot T-Toch
http://www.tissot.ch/?mod_collection/id_touchscreen/fid_0001/action_preview

Zo dit ziet er heel anders uit.

Dit soort klokken zie ik hier nooit.
De klok vindt ik minder sprekend. De Seiko heeft wel iets. Als ik die vergelijk met de gemiddelde duiker die ik hier voorbij ziet komen. Kroon links en de rechter kroon op 4.

Ik wacht ff … anders ben net zo zwakke broeder als H.n…ik :slight_smile:

Ik vind het zeker geen onaardig horloge,zeker voor het geld!
(€120,-- tot …)
Alleen de band lijkt iets aan de dunne kant te zijn?

De Tissot is echt een mooi ding:
www.tissot.ch/pages/flashs/demo_ttouch.html

Ik heb hem in staal en de oranje zoals in deze flash getoond wordt. De titanium wordt momenteel “gegijzeld” bij de douane [:(], die haal ik van de week op.
De stalen band is zelfs steviger dan die van mijn Seiko monsters…

Een Tissot T-Touch heeft een echt mooi werkend compas!

Daarnaast heb je de Citizen pathfinder, dat is een digitaal horloge, waarin een compas digitaal verschijnt (niet “mijn ding”).

Rob

Waar heb je de Tissot besteld. Het is best n aardige klok.
Ga in de zomermaanden altijd de bergen in, dan komt i zeker van (kom)pas.

Ik koop bijna altijd bij watchub op Ebay. Krijg je de spullen met mooie doos en garantie van de fabrikant.
Nadeel is wel dat je invoerrechten betaald.

Hoogtemeter doet het trouwens prima, tijdens het skiën in Val Thorens klopt de hoogte tot op de meter.
Barometer doet het ook goed, weersomslagen worden goed voorspeld.

Ik verkoop zelf trouwens 1 van de twee nieuwe, ik weet nog niet of ik de stalen of de titanium houd, de volledig stalen is in elk geval een blijvertje.

Dit vindt ik de mooiste uitvoering.

Ben ik met je eens. Ik moet alleen nog bezien of ik staal of titanium verkies.

De compleet stalen met stalen wijzerplaat is ook een beauty (ik ben helemaal weg va de band).

Een t-touch met zwarte band en zwarte wijzerplaat is weer erg netjes, bijna net zo netjes als de kinetic monster:

Met de knoppen links, dus er komt maar weinig imposants onder je overhemd vandaan :wink:

Die ben ik nog niet tegen gekomen.
Een t-touch met zwarte band en zwarte wijzerplaat.

Enig idee waar ik n foto ervan kan vinden?
Of waar i te koop staat?

Op Ebay zijn er een hoop te koop.

Denk erom dat je minimaal 40 euro betaald bij de douane (19%).

Ook mooi… alleen bij zo’n klok mag het voor mij wel knallen.
Ik heb deze klok ook, en had hier de zelfde gedachte bij…

Ga eens kijken waar i het voordeligst word aangeboden.

Ik heb gekozen voor de oranje versie, en besteld… nu maar afwachten…

Staal of Titanium, en quanta kosta?