Zou deze bieder het weten?

Beste leden,

Regelmatig zie ik (helaas) dat er mensen zijn die bieden op (het zou verboden moeten worden) imitatie horloges. Zo ook in dit geval en de horloges staan gereserveerd voor de bieder. In geen 200 jaar zou ik dat geld uitgeven voor 2 sloop horloges die ook nog nep zijn, maar zou de potentiële koper het wel weten?

Ik vraag me altijd af of je in een dergelijk geval de bieder niet kan waarschuwen, door bijvoorbeeld een hoger bod te plaatsen met als naam “LET OP NEP HORLOGES” of zo iets.

Ik vind het zo lullig als iemand 200,- euro uit gaat geven voor deze meuk!!! En de verkoper die lacht zich een deuk.

http://link.marktplaats.nl/526597979

Groet,
Martin

MaPaLu Schreef:

Ik vraag me altijd af of je in een dergelijk geval
de bieder niet kan waarschuwen, door bijvoorbeeld
een hoger bod te plaatsen met als naam “LET OP NEP
HORLOGES” of zo iets.

Geregeld (tu)

(tu)(tu)(tu)
haha top.
Ik twijfel altijd om dat te doen, maar eigenlijk moeten we dat gewoon doen om de medemens te waarschuwen.

Groet,
Martin

:)

Inderdaad 2 overduidelijke imi’s , Tsja de verkoper is idd fout bezig als hij deze bewust als zijnde echt verkoopt aan de andere kant vind ik het ook dom om maar btje op horloges te bieden terwijl je er overduidelijk geen snars verstand van hebt want zijn beide overduidelijk nep en tevens in sloopstaat.

Maar goede actie om het er op deze manier even bij te vermelden,scheelt Zoltan weer €200 ellende.

Hi JG,

idd, het mes snijdt aan 2 kanten.
Ook vind ik dat marktplaats hier een aandeel in heeft, want die pakt wel een paar euro voor de adv maar optreden tegen imitatie “ho” maar.
Maar zoals in een ander topic besproken, bij MP mag je er niet bij zetten dat het imitatie is, want dan wordt de advertentie verwijderd, dus zetten mensen het er niet meer bij.
Maar goed, deze manier is wel een goede oplossing om mensen te waarschuwen, ben benieuwd of de verkoper reageert op het “bod” en of ze het bod laten staan.

Groet,
Martin

hahahaha goed gedaan ben erg benieuwd of dit nog een staartje krijgt.

Zou je ook kunnen bieden met als alias ‘INSTINKER’?

Ik vraag me ook af of de AANbieder het weet…

Als je naar de andere advertenties kijkt zie je geen andere gekkigheid.

Zou de verkoper het zelf hebben geweten?
Als je ziet wat die nog meer te koop heeft dan kan je daar best aan twijfelen.

Maar gelukkig weet hij het nu wel, er is hem hier immers precies aangegeven wat er niet deugt aan zijn Omegaas. Dat is nogeens iets anders dan alleen maar ongenuanceerd roeptoeteren van fout en fake.
Gelukkig hebben ook al die ongelukkige potentieel-bieders nu haarfijn in de gaten wat hier zo verkeerd aan deze aanbieding is. Gelukkig zijn ze gewaarschuwd.

Ja dat is ook maar de vraag,kan ze goed zelf ook als echt gekocht hebben maar ja blijft toch altijd erg vervelend als je redelijk geld hebt betaald en dan thuis erachter komt dat je Seamasters nog geen euro waard zijn.

Mee eens, dat kun je je ook afvragen.
Echter is de bieder, als die daadwerkelijk 200,- betaalt, de “Sjaak”.

Ik heb het vroeger zelf een keer meegemaakt met een vintage Omega Seamaster, toen ik vroeg of de wijzerplaat origineel was en niet opnieuw opgemaakt zei men “nee hoor, is in prima originele staat”, toen ik hem binnen kreeg las ik de woorden Seanaster.
Ook dom van mij om uit te gaan van wazige foto’s, mee eens, en ik denk (ben goed van vertrouwen) dat deze mensen het ook echt niet wisten.
Echter toen ik ze ermee confronteerde gaven ze geen thuis. De rest van de klok was overigens oké, en ik heb een andere originele (niet beschilderde) wijzerplaat kunnen scoren.
Daarnaast zaten er papieren bij die bij het horloge hoorden, jammer dat de nummers ook niet klopte.
Ik kocht het horloge overigens niet voor een appel en een ei.
Maar goed, marktplaats blijft een “rommelmarkt” en daar maak je dit soort dingen mee, alleen heb ik de neiging om mensen, aanbieders en bieders, er wel op attent te maken als het om imitatie gaat.
En eigenlijk helemaal bij gevallen (dus niet in dit geval) dat men er expliciet bij vermeld dat het horloge origineel is, terwijl dat niet het geval is.

In dit geval is het nu gelukkig duidelijk, ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen, maar waarschijnlijk zullen we het nooit weten.

Groet,
Martin

XXoF Schreef:

MaPaLu Schreef:

Ik vraag me altijd af of je in een dergelijk
geval
de bieder niet kan waarschuwen, door
bijvoorbeeld
een hoger bod te plaatsen met als naam “LET OP
NEP
HORLOGES” of zo iets.

Geregeld (tu)

Mooie actie! (tu)

tjvreeken Schreef:

Ik vraag me ook af of de AANbieder het weet…

Als je naar de andere advertenties kijkt zie je
geen andere gekkigheid.

Ik heb ook wel eens iets aangeboden waarvan ik dacht dat het goed was omdat het mij ook zo verkocht was. Ik ben daar gelukkig op gewezen door een aantal alerte liefhebbers (wijzers niet origineel en ook het bandje niet origineel). Het is jammer dat je bedrogen bent, maar ik zou dat een ander nooit aan willen doen, dus heb ik de advertentie en de vraagprijs toen gewoon aangepast. Het is nu gewoon even afwachten wat de verkoper doet.

Volgens mij heeft Mp de hogere bieding van nephorloge verwijderd wie is nu weer crimineel bezig! de waarschuwer wordt verwijderd en de aanbieder mag blijven staan, het moet niet gekker worden:X

Tja MP, die denken alleen aan hun eigen belang.
Inmiddels is de gehele advertentie verwijderd, en dat is sowieso het beste, tenzij de bieder het bod niet heeft gezien.

Voor die 3 euro die MP per adv vraagt zouden ze er iemand neer moeten zetten die enigzins verstand heeft van imitatie goederen, ik praat dan niet alleen over horloges, maar ook qua kleding wordt er enorm veel imitatie (lees rotzooi) aangeboden, en je hebt niet heel veel kennis nodig om deze goederen eruit te vissen, maar nee, daar doet MP niet aan mee.

Maar goed, misschien kunnen we zelf wat meer in actie komen zoals vandaag.
En het kan ook middels een keurig mailtje richting de verkoper, met daarin de vraag of die weet dat het horloge imitatie is.

Groet,
Martin

Ik dacht dat het 6 euro per add was. Overigens kunnen de verkopende parijen ook biedingen verwijderen.

Klopt, die kunnen het bod ook verwijderen.
6,- euro al??? Niet normaal, het lijkt de belastingdienst wel:
“leuker kunnen we het niet maken, ook niet goedkoper” :wink:

Groet,
Martin

De advertentie is nu helemaal weg. Zou het geholpen hebben??

Ik heb de aanbieder een mailtje gestuurd dat er hier een discussie gaande is.
De verkoopster heeft aan de hand hiervan de advertentie weggehaald.
Ze had er geen verstand van en de horloges te goeder trouw aangeboden.

Kijk, zo kan het ook(tu)