Zou graag mijn Seiko weer gebruiken

Hallo eenieder,

Ik ben sinds 1998 de trotse bezitter van een Seiko Scuba Diver 7k52-6a19 SLD005 welke niet meer reparabel is volgens een paar horlogemakers die ernaar hebben gekeken. Oorzaak waarschijnlijk verroestte delen door lekkende pakking van de kroon. Seiko natuurlijk ook aangeschreven, maar delen worden niet meer gemaakt. Wie weet de oplossing? Donorhorloge? Voor mijn part een universeel uurwerk erin? Gebruik de duikfunctie nooit.

2 likes

Wat zou dat dan moeten zijn ? Beste kans is speuren naar een donor en dan gaan knutselen, of uitbesteden.

Ik zou ook zeggen donor, maar ik zie dat deze horloges maar weinig worden aangeboden. Ik zou je willen aanraden even contact op te nemen met Rob van Monster Watches, die heeft misschien nog wel een slim idee…

1 like

Dat is triest. Een universeel uurwerk hiervoor is er IMHO niet. En een donor horloge wordt een dure grap. Monsterwatches is een prima suggesties, het best te bereiken via Facebook. Wat voor horlogemakers hebben er overigens naar gekeken? Een van de beroepsmatige, licht geĂŻnteresseerde soort of een echt gedreven entthousiast?

1 like

Dank voor je respons, zal zeker contact met monster opnemen. De mensen die er naar gekeken hebben warendenk ik geen over-enthousiasten, vandaar ook mijn hoop op een bruikbare tip via dit forum.

Thanx

Zonde wat zo’n klein euvel kan veroorzaken. Deze kanjer verdient een nieuwe kans. Ik zou idd voor een donor gaan.