Geachte forumleden zie advertentie…
Daar moet toch op geboden worden???
groet, landrover110
Daar moet toch op geboden worden???
groet, landrover110
Die ziet er veel te strak uit voor die leeftijd.
http://cgi.ebay.com/1970IES-SWISS-DIVER-WATCH-300M
-AUTOMATIC-CAL-AS-2063_W0QQitemZ120490506111QQcmdZ
ViewItemQQptZWristwatches?hash=item1c0dcb377fDaar moet toch op geboden worden???
groet, landrover110
2 cent, voor het bandje…
Verder is het het bieden niet waard: de lume is op magische wijze niet verkleurd, geen enkel gebruiksspoor…
En dat op een bijna 40 jaar oud horloge??
Verder EXACT dezelfde kast als op de versies van de Timefactors “hommage” en een uurwerk met 2 merknamen erop…
Mij een tikje te toevallig…
Nee. Om twee redenen, de verkoper noemt nergens de naam Blancpain (omdat hij weet dat het nep is en nep mag je op ebay niet verkopen) en het uurwerk lijkt mij (unadjusted) veel te simpel.
Nee. Om twee redenen, de verkoper noemt nergens de
naam Blancpain (omdat hij weet dat het nep is en
nep mag je op ebay niet verkopen) en het uurwerk
lijkt mij (unadjusted) veel te simpel.
Ehm, het oorspronkelijke uurwerk was zo simpel, niet versierd en niet adjusted…
De “Blancpains” werden overigens grotendeels door LIP geproduceerd…
Ja, de uurwerkjes zijn niet zo bijzonder. Idd verschillende AS’jes.
Wel grappig dat hij wel Rayville in de advertentie vermeldt als lokkertje voor de zoekers in naam en beschrijving maar zijn handen niet brandt aan Blancpain idd.
Plaat klopt niet en volgens mij de rest ook niet 
Daar was ik al bang voor, vandaar de “lijkt mij”. De herkomst van LIP is dan wel weer erg leuk 
Daar was ik al bang voor, vandaar de “lijkt mij”.
De herkomst van LIP is dan wel weer erg leuk
Blancpain was wèl bereid voor de Franse marine waterdichte horloges te produceren, Lip in eerste instantie NIET. Lip had het namelijk al druk met de eigen collectie.
Toen de productiecapaciteit van BP echter niet voldoende was, heeft Lip, op verzoek van BP, een deel van de feitelijke productie voor BP uitgevoerd.
BP was op dat moment niets bijzonders, zeker niet zoals we 't nu zien. Er werd gebruik gemaakt van eenvoudige uurwerkjes die extern ingekocht werden.
Super!! Al die info…ik ben elke dag blij met het lid zijn van dit forum…dus zoek ik verder naar een mooie ouwe seiko duiker…iemand iets leuks te koop??
groet, landrover110
Een vintage Fifty Fantoms is een van de moeilijkste en gevaarlijkste horloges om te kopen. Als je niet bekend bent met de materie of twijfelt aan horloge, hard weglopen! Helaas hoor ik ook bij deze groep want ze zijn zo moooooiii!
gr,
vncnt
Ik zou zo graag een kopen…ik gok dus op de staatsloterij vanavond…
Je hoeft niet bang te zijn dat je een beauty misloopt… Nepperdenep dus. Als je ziet dat de merktekens op de achterkant allemaal heel braaf, netjes op een rijtje staan en allemaal even diep zijn… dan moet je al argwaan krijgen. Zoals hier dus! Verder zijn de meeste fake-kenmerken wel genoemd.
Ik ben al heel lang naar een BP FF op zoek. Iemand op het MWRforum die verstand heeft van vintage BPs, schreef me al eerder: een BP van eBay is bijna altijd vals! De echte BPs verwisselen van eigenaar op ‘dedicated forums’, zoals het MWR forum. Een oprechte verkoper toont zonder schroom zijn horloge op dat forum. Zoek maar een op http://www.mwrforum.net/forums/index.php naar meer info over BPs.
Je kunt beter een hommage van Bill Yao kopen: die horloges hebben bij wijze van spreken meer te maken met een BP dan eentje van eBay…
Menno
(Effe een foto van een echte (MilSpec in dit geval)
Een vintage Fifty Fantoms is een van de
moeilijkste en gevaarlijkste horloges om te kopen.
Als je niet bekend bent met de materie of twijfelt
aan horloge, hard weglopen! Helaas hoor ik ook bij
deze groep want ze zijn zo moooooiii!gr,
vncnt
Zelfde verhaal als met sommige Constellations: meer fake dan echt 
Maakt het jaartal (70ies) in combo met alleen SWISS jullie ook achterdochtig (los van alle andere fake kenmerken) ?
Het eerste wat ik namelijk doe bij soortgelijke topics is zoeken naar T<25 …
gr. Roel
hij is hartstikke nep en op ebay is dat nogal een gevaarlijk iets, niet erg slim vd verkoper, hij noemt nog net geen Merk in de beschrijving…
Een interessant draadje (en check vooral de reactie van “classicwatch”):
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=21019
Is het fake, is het gerefurbished NOS met niet originele onderdelen? Is de kast gepolijst, of gewoon ergens een nieuwe gescoord (waar Eddie Platts ze ook laat maken?).
Ik zou hem wel willen hebben, maar dan zonder “Blancpain” erop. An sich is’tie best mooi, en als er maar wel een degelijk Westeuropees uurwerkje inzit (en geen Chineees).
ik heb hem gemailed met De vraag der vragen!! ben benieuwd…
grt hardy