Ik zeg doen!
Bij zulke vragen is vragen is het antwoord waarschijnlijk al duidelijk. Ik zelf zou de Seamaster niet verkopen voor een iets saaie Rolex. Ik zou iets mooier terug kopen.Keuze genoeg.
Als ik ze zo naast elkaar zie is de GS toch echt fijner van vorm. Waar ik bij de OP niet goed overheen stap, en da’s met name bij de moderne kasten zo, is de wat lomp aandoende ronde bezel. Die heeft wat koddigs. Dat geldt ook voor de DJ zonder flute.
Dat doen ze bij de Fluted bezels veel beter:
En ook bij de Milgauss, nu ik er zo op let:
Kortom, als ik die OP zou kopen, zou ik daar een aftermarket bezel bij willen hebben die meer in lijn is met de vorm van de bezel op de GS, die veel strakker is.
@HanDavinci, weet jij toevallig of er aftermarket bezels te vinden zijn voor OP’s die wel strak zijn?
Haha nee, die zijn er niet.
Ik blijf ook bij het DJ idee.
Oh edit: dat was een ander topic. Dan dien ik het DJ idee in.
Toch de mannen van Strapcode of zo maar eens aanschrijven. Oh, wacht, dat waren bandenboeren.
Qua bouwkwaliteit vind ik écht dat er niet zo veel verschil is tussen Omega en Rolex. De moderne Rolexen hebben nu misschien een klein streepje voor…
Wat mij betreft hangt het van de modellen af wat de voorkeur heeft.
In dit geval vind ik de Seamaster mooier. Zou het de witte 39mm OP zijn dan werd het moeilijk…
Aftermarket bezel?
Ik heb in mijn collectie zowel de seamaster als de explorer 14270. Die laatste lijkt erg op de OP die jij post. Ik vind het allebei prachtige horloges. Ik ben net zo verzot op de seamaster als op de explorer en zou ze niet tegen elkaar willen uitruilen. Met andere woorden: spaar lekker door tot je de rolex kunt kopen.
En overweeg de explorer (1)14270 ipv deze OP. Prachtig naast de blauwe SMP (kan op jouw foto niet goed zien of je een blauwe of zwarte SMP hebt).
Een goed voornemen voor 2019!
Haha, niet echt gelukt dan in je eerste post.
Als je voornemen was om je zelf te blijven, is dat uitermate goed gelukt.
Wmb de Omega behouden… als je voor een Rolex wilt gaan dan heb ik in dit topic meerdere opties gezien die dan mijn voorkeur zouden hebben (DJ, explorer)
Doe mijn uiterste best!
Heb even geen goede foto voorhanden.
Ikke niet! Dit dus…
Hier komt het blauw mooi tot uiting…
De Omega is in dit geval toch mooier. Ik denk doorsparen voor een Day date met fluted bezel en jubilee…
En voor de optimisten hier die zeggen de Rolex te kiezen ipv de Seamaster, het is waarschijnlijk geen ruil van de een voor de ander. Maar toch vast deze rekensom: Seamaster + stevige cash-up = Oyster perpetual
IRL, nog zoveel mooier.
Ik vind de Seamaster veel mooier dan de Rolex.
Maarja dat is persoonlijk, ik ben meer gecharmeerd van Omega dan van Rolex.
Zodra de funds vrij zijn komt er zsm een Omega en ook al heb ik de funds dan toch eerder een Omega dan een Rolex.
Zoals ik al zei… het blijft persoonlijk
Succes met je beslissing.