Zouden jullie doorsparen voor deze JLC?

Ik zou voor de GS high beat gaan. :slight_smile:

Helemaal eens!

Zoek je een all-rounder, die ook casual goed te dragen is? Of zoek je het ultieme zakelijke dressy horloge?

Dan wordt het wel duidelijker
4 toppers verder!

Als je er voor moet sparen zou ik het niet doen.

Dit is interessant? Hoezo niet?

Volgens mij is de JLC zo’n type horloge die je koopt en daarna je hele leven (met kleine tussenpauze aka midlifecrisis) in je bezit houdt en wekelijks draagt. Denk niet dat ze veel tweedehands aangeboden worden, op Chrono24 in ieder geval niet zo te zien.

Maar on-topic: een prachtig, stijlvol, tijdloos horloge! Dit is er voor mij echt eentje waarmee ik mezelf wel zie lopen over een x aantal jaar. Als ik jou was hoefde ik niet lang na te denken :relieved:

Beter laat dan nooit…

Ik heb inderdaad de JLC in het zwart. Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan de woorden van @Chopin. Wat hij zegt dus…

Hier nog wat inspiratie:

8 likes

Mallofthewatch Monaco heeft er een te koop met zwarte wijzerplaat
voor 6150€ + 50€ verzendkosten.

Ik zal ook doorsparen. Zit eigenlijk met zelfde luxe probleem. Heb de JLC ultra thin ook gepast, maar vond hem behoorlijk understated. Misschien is het ook de bedoeling maar ik vond het een beetje saai. ( sorry @tompj) En toch blijft ie in mijn hoofd spoken.

Ik overweeg ook de JLC master calender. Op foto’s ziet het verschrikkelijk druk, maar het valt ontzettend mee.

Maar rolex gooit roet in mijn eten. Ze kwamen met de sky dweller in staal. Dus nog meer twijfels en nog en nog langer sparen

Een paar foto’s van wat ik heb gepast. Ik zocht geen rose gouden versie, maar de stalen hadden ze niet.

Veel sterkte

En als je toch voor JLC ultra thin Moonphase ga, dan vind ik de zwarte wijzerplaat van @tompj mooier

1 like

Voor mij is dit de mooiste.
Sowieso het mooiste horloge wat er bestaat.

2 likes

Objectief gezien is de vraag van de draadjesschrijver pure flauwekul. Hij kan heus zelf wel tot een goed besluit komen. Maar subjectief is er niets zo heerlijks dan slap ouwehoeren over dit soort vragen. Prachtig, je proeft de liefde voor fraaie horloges! Voor mij staat het besluit al lang vast. Het gaat een GS worden, spring drive, als het lukt een snowflake.

Jaeger leCoultre maakt nou eenmaal tijdloze horloges. Die hou je je hele leven bij je. De rest gaat vroeg of laat overboord.

2 likes

Besluit nemen moet hij zelf doen. Maar er is totaal niets mis mee om meningen, ervaringen en tips van mede horlogeliefhebber te horen. Ik hoor ook graag van mede horlogeliefhebbers van wat ze van mijn aankopen vinden.

Dus vraag maar raak

Als jong gebruikt een optie is, zou ik daarvoor gaan. Ze schrijven behoorlijke af en daardoor zijn ze gebruikt in dezelfde prijsklasse als de Omega nieuw.
Qua afwerking en uurwerk zit de JAC wel minstens een klasse hoger.

1 like