Zoutbadje bij niet-waterdicht horloge

Van een klant kreeg ik een horloge terug omdat “de kroon was afgebroken”. Nu is dat op zich al erg interessant, maar mijn mond viel open toen ik het horloge uitpakte: er liep water uit…en stinken…Gadver.

Na veel vijfen en zessen gaf de klant toe de patina te hebben willen versnellen met een zout/zuur badje. Misschien had hij de kroon niet goed dichtgedraaid, misschien was de pakking van de achterdeksel kapot… Voor de foto’s verwijs ik even naar deze link: (watch horror)

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.208115092634148.40313.148275525284772&type=3

Heel bijzonder.

Is er hier trouwens interesse om eind mei/juni een HF “Try-it-on” Tour te doen met 1 van de nwe chrono’s? Een horloge als test-exemplaar dat een rondje langs de forumleden kan doen? Gedurende 10 weken of zo? Was erg leuk toen we dat eind vorig jaar met DZVL en Watchlounge in Duitsland hebben gedaan. Nu jullie? Dit jaar wellicht ook in Rusland, Polen en Spanje als het gaat lukken.

Ik hoor wel of er animo voor is. Verder wil ik ook graag een forum-regeling voorstellen, maar twijfel nu of dit hier kan/mag zonder forum-sponsors op hun edele delen te treden. Aan de andere kant wil ik HF-leden geen voordeel door de neus boren. Goed, ik hou me in en hoor het wel!

Stephan

(Magrette Europe)

stevo Schreef:

Van een klant kreeg ik een horloge terug omdat “de
kroon was afgebroken”. Nu is dat op zich al erg
interessant, maar mijn mond viel open toen ik het
horloge uitpakte: er liep water uit…en
stinken…Gadver.

Na veel vijfen en zessen gaf de klant toe de
patina te hebben willen versnellen met een
zout/zuur badje. Misschien had hij de kroon niet
goed dichtgedraaid, misschien was de pakking van
de achterdeksel kapot… Voor de foto’s verwijs
ik even naar deze link: (watch horror)

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.208115092
634148.40313.148275525284772&type=3

Heel bijzonder.

Is er hier trouwens interesse om eind mei/juni een
HF “Try-it-on” Tour te doen met 1 van de nwe
chrono’s? Een horloge als test-exemplaar dat een
rondje langs de forumleden kan doen? Gedurende 10
weken of zo? Was erg leuk toen we dat eind vorig
jaar met DZVL en Watchlounge in Duitsland hebben
gedaan. Nu jullie? Dit jaar wellicht ook in
Rusland, Polen en Spanje als het gaat lukken.

Ik hoor wel of er animo voor is. Verder wil ik ook
graag een forum-regeling voorstellen, maar twijfel
nu of dit hier kan/mag zonder forum-sponsors op
hun edele delen te treden. Aan de andere kant wil
ik HF-leden geen voordeel door de neus boren.
Goed, ik hou me in en hoor het wel!

Stephan

(Magrette Europe)

Hoi Stephan,

inderdaad gruwel die Bronze… ik bedoel Brass :wink:

De Patina tour was inderdaad erg leuk. Aardig wat bekijks ook op de Rikketik meeting toen.

Een chrono-tour klinkt weer als een leuk initiatief. Sommigen hebben hun interesse al getoond. Hoewel ik persoonlijk niet meteen razend enthousiast was, ben ik toch wel nieuwsgierig naar de nieuwe modellen.

Betreft forumacties… dat laat ik aan de ‘hoge pieten’ over.

Wat is dit voor onzin?

Een goedkoop horloge mishandelen om het ouder te laten lijken , die snap ik niet helemaal.

doe dat es met een panerai , dan maak je vrienden…