ZRC re-issue

Voor wie de Crepas L’océan te groot vond: ZRC Grands Fonds 300 re-issue

De prijs is best fors: 2500 - 3500 euro, maar wat een prachtig ding. Leuk detail: de doos is meteen een watch winder. Tevens heeft een horloge een uniek “bezel washing system” en een aparte divers extension aan de lug zijde.

Wat mij betreft een prachtige re-issue, maar een beetje duur, dus enkel voor de echte liefhebber. Ik wacht nog even op de real life foto’s en ervaringen voordat ik een order plaats.

4 likes

Dit is inderdaad een opvallende verschijning. En ik zie enkele nieuwigheden, zoals de positie van de kroon, de aparte doos en duikersextensie.
Heel apart horloge!

Mijn beste,

Ziet er markant uit!!
Ik vraag me alleen af hoe het draagt.
De achterzijde lijkt mij niet zo comfortabel.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Prachtig, maar een vintage versie (ook duur en onvindbaar met originele band) staat hoger op het lijstje.

true, maar die dingen zijn niet echt dagelijks draagbaar, laat staan duikbaar, omdat er geen onderdelen meer voor te krijgen zijn

Wie maakt deze reissue dan, en voor hoe lang?

Zuccolo Rochet Company
In hoeverre dit het oude bedrijf nog is, is me echter niet duidelijk

Zuccolo Rochet France manufactures - Men’s watches, jewels and accessories under its brand ROCHET - Women’s silver jewellery under its brand OLIVIER DE SAINTLOUP - Watchstraps under its brand ZRC and a high luxury handcrafted watchstraps collection with a new brand called ZRC 1904. ROCHET products’ lines are fashion and trendy. With its long established heritage in the manufacture of beautiful jewellery, Rochet has achieved a worldwide recognition through constant innovation & high quality standards.

Edit:
Zo te zien het oude bedrijf nog. Ze zijn na de quartz crisis naar Azië verhuisd, hebben hun markt verlegd naar bijouterie en zijn sinds kort weer bezig met Swiss Made horloges (bovenstaand model onder dochterbedrijf ZRC 1904)

http://www.masterhorologer.com/2015/06/zrc-introduction-and-history.html

Wauw! Wat een bruut ding. Vind de prijs wel okay, maar lees nog wel graag een review. Heb liever een originele, maar deze zou ook wel mijn collectie kunnen aanvullen.

Fraai gedaan. Lekker anders dan anders.

Erg mooie klok … Toch weer eens wat anders :grinning::+1:

Ik vind em gaaf!

:+1:

Groeten,

Noel.

Ziet er best leuk uit. Maar die prijs slaat imho echt helemaal nergens op. Ik ken vele tientallen vaak (nog) vrij onbekende microbrands die prima en vaak ook heel aardig uitziende duikers aanbieden voor 200 - 700 Euro. Waar is in godsnaam deze prijs dan op gebaseerd? Doe effe normaal! Tja, mijn simpele mening, hoor.

Ik vind het een prachtige diver, maar helaas aan de dure kant!
Hier nog een interessante review: Dive into watches

1 like

Ben het met de voorgaanden eens. Erg leuke er-issue maar prijs is belachelijk.

Ja, precies.
Ik ken inmiddels drie microbrands die een vergelijkbaar model doen, deze prijs is wel heel behoorlijk.

Ik heb dit altijd een gaaf klokje gevonden ook de kleine vintage, maar ik begin toch de kriebels te krijgen van de vraagprijs…

Als ik het goed begrijp hebben ze zich na de quartz crisis teruggetrokken en zijn in de bijouterie categorie dingen gaan doen enz…

Ze zijn 40 jaar van het toneel verdwenen als zijnde ZRC die serieuze horloges maakte, de bijouterie klokjes en sieraden die voegen niets toe aan de ZRC “heritage” als zijnde contractor van de Franse marine destijds.

En nu is het merk en het iconische klokje weer nieuw leven ingeblazen en dan komen ze met deze prijs op de proppen…

Als bewonderaar van Jaques Yves Cousteau vind ik het wel cool dat ZRC weer zo’n klokje gaat maken maar als ik naar de prijs kijk en wat ZRC tot op heden gepresteerd heeft dan lijkt het mij inderdaad een horloge voor de liefhebber van oudere low-key iconen, zoals de Jenny Caribbian de ZRC en de SuperCompressors van verschillende merken van die tijd.

Ik heb vaak bij Swiss made merken met Franse roots het idee dat er altijd een aardig prijskaartje aan hangt zo ook de Auricoste Spirotechnique.

Groeten,

Noel.

Lees op Watchuseek toch wel wat kritische berichten over ZRC, En overigens is ook daar de algemene teneur dat deze re-issue veel te duur in de markt wordt gezet.

Mooi horloge, maar wel duur inderdaad, iemand ervaring met dit duikershorloge ???

Ik weet niet of je iets aan deze informatie hebt, maar ik heb gezien dat er net een Kickstarter is geweest voor (een speciale versie van) dit horloge, zie https://www.kickstarter.com/projects/489783724/zrc-north-adventure-tool-watch-alban-michon-arktic?ref=discovery

Lekker uitmelken dat modelletje.

Als het via kickstarter gaat stop ik er helemaal geen geld in.