Zucht... onverwijderbare pushpins

Ik wilde vandaag een stalen band op een Seiko Premier zetten. En dat lukte, al kreeg ik de pushpins er wat moeilijk uit. Kon er niet goed achter komen met mijn precisie schroevendraaiertje. In plaats van even een stap verder te denken en nieuwe er op te zetten, heb ik in mijn enthousiasme meteen met dezelfde pins een stalen band er op gezet (zat eerst een leren op).

Maar het is een verhaal vol van stommigheden, de band zit er verkeerd om op… “Effe” omdraaien dacht ik, maar niet dus. Ik krijg de pushpins er nu helemaal niet meer uit. En dat is best frustrerend… Heeft iemand een gouden tip, of wordt het schaamtevol naar de juwelier…

Dat heb ik nou nog nooit gehad…(het koste mij het bandje en een kromme pushpin)

Maar lukt het ook niet met een bandverwijderaar deze kosten minder dan 5€ en maken het toch al wel makkelijker omdat je een soort vorkje om twee kanten van de pushpin sluit.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Pushpins heb ik er uit gebroken en door nieuwe
vervangen. Kost erg weinig en werkt altijd.

Bergeon 6767 :~

Stanleymes, komt overal tussen… ene… wel uitkijken voor je vingers hé.
lukt bij mij altijd.

vintagecollector Schreef:

Maar lukt het ook niet met een bandverwijderaar
deze kosten minder dan 5€ en maken het toch al wel
makkelijker omdat je een soort vorkje om twee
kanten van de pushpin sluit.

Ik heb zo’n dingetje! Een goedkope weliswaar… En daarmee kom ik niet in de opening van de band waar ik bij de pushpins kan, dus moest ik alsnog met een minischroevendraaier aan de gang.

lone ryder Schreef:

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Pushpins heb ik
er uit gebroken en door nieuwe
vervangen. Kost erg weinig en werkt altijd.

Breken zou een optie zijn, ik wil er toch nieuwe in zetten… Maar ehm, hoe breek ik ze :)? Ben bang dat als ik aan de band ga trekken, ik de band beschadig. Zou wel een actie zijn die in lijn ligt met de vorige :smiley:

ticothijs82 Schreef:

Die ga ik aanschaffen! Misschien niet voor nu praktisch, maar dat goedkope dingetje dat ik nu heb kan wel een upgrade gebruiken.

tijmen2 Schreef:

Stanleymes, komt overal tussen… ene… wel
uitkijken voor je vingers hé.
lukt bij mij altijd.

Hmm… had het al met een aardappelschilmesje geprobeerd, misschien ook maar even een stanleymes proberen.

Je kunt die goedkope ook smaller vijlen, en wat scherper.
Heb ik ook gedaan en heb er al jaren plezier van

Ik zou er een nachtje over slapen :smiley:
Kan morgen alleen maar beter gaan!!!

Heb ook problemen gehad met de pushpins die op m’n Pellikaan zaten. Die hadden geen ‘kraagjes’.

Ik heb hem los!!! Poeh… Het is een combinatie geworden van de oplossing van Rob en van lone ryder.

Iedereen bedankt voor de tips! Echt wat aan gehad.

ticothijs82 Schreef:

Die heb ik een tijdje geleden ook aangeschaft met de kleine en grote vork(1mm. en 3mm.).
Dit werkt toch wel heel wat beter dan die goedkope tooltjes, schroevendraaiers of messen.