Zwaar teleurstellend polijst werk AD

Dit vind ik heel €#& voor je. Het is schandalig echt wie dit gedaan heeft moet zich doodschamen.
In mijn ogen de enige optie is verkopen en een ander zoeken. Als huidige eigenaar ga je hier vermoedelijk op geen enkele manier nog blij van worden.

Precies dit. Niets meer aan doen.
Hele volksstammen willen ‘een Rolex’ dus kopers genoeg.

1 like

Lijkt gedaan door een amateur. Heel jammer!

Ik zou toch even langs de ad gaan,. Gewoon eerlijk je verhaal vertellen, dat je het in eerste instantie niet opgemerkt hebt, en dat je het pas zag nadat je het horloge een poos niet gedragen hebt.
Gewoon eerlijk zijn, gewoon proberen.
Ook even die voor en na foto laten zien.
Dit is niet echt normaal

Ik ga het horloge niet verkopen. M’n eerste en daarom ook m’n dierbaarste. Net zoals waarschijnlijk velen van jullie hard en lang voor gewerkt. Misschien dom van me om het te laten polijsten of het dan niet meteen te checken, maar dan wil ik het ook graag weer laten herstellen.

1 like

Precies!

Zo is het!

Ik zou niets veranderen aan dit fraaie horloge. Het is zoals het is.

Gewoon genieten!

Ik begrijp niet zo goed wat 1 uur 1 week of 4 maanden uitmaakt, prutswerk is toch prutswerk.
Er moet toch tot een oplossing te komen zijn.

1 like

We zijn er weer vroeg (of laat) bij. Ik zie dat ik geen bedrijven bij naam mag noemen. Excuus. Ik zal eens contact met ze opnemen. Ik weet dat er in de tussentijd niet mee geknoeid is, maar begrijp ook dat 4 maanden erg lang is. Vinden jullie de rotating bezel ook verknald?

Komt allemaal neer op geld, denk dat veel mensen het het niet waard vinden en alsnog makkelijk het geld er voor krijgen wat ze willen tijdens een verkoop. Dit kost je geld en levert in verhouding minimaal extra op denk ik. Maar je kan serieus veel bij lassen en mooi resultaat krijgen bij de juiste personen.

Laat dit nou geen public hanging worden. Wij waren er niet bij en weten niet wie wat gedaan heeft en wat er besproken is. Als het verhaal juist is, is het bedrijf in kwestie niet eens gemeld dat er een probleem is, laat staan dat om een oplossing is verzocht. Aan de moderator het verzoek de bovenstaande reacties waarin namen zijn genoemd weg te halen. @Jur

4 likes

Maar kan je niet aangeven dat je service en polijsten door rolex zelf wil? Ipv door de AD?

Nou ik verzamel al vele jaren en ook af en toe een klokje weg gebracht voor een kras hier en daar. Maar dit is prutswerk, die arme sub is door een mangel gehaald.

Hoe krijgen ze dit voor elkaar? Een AD zei je?

Als ik een klokje ophaal, dan ga ik er voor zitten daar. En hem heel goed bekijken!

Maar ik heb gelukkig een vakman.

Je moet ze toch echt gaan aanspreken. Heel vaag dit……

Doen. Nee heb je, en ja kun je krijgen.

En een goede les voor een volgende keer. Foto’s vooraf en opletten bij afhalen. Helaas blijkt dat wel nodig.
Is wel slecht dat ze hem zo aan je hebben terug gegeven. Maar wie weet hoeveel mensen denken dat dit wel okay is.

3 likes

Ik denk dat alle adviezen wel gegeven zijn op 1 na (als ik goed heb gelezen); voortaan eerst hier onder de experts om advies vragen. Los van alle meningen zijn er binnen HF echt wel experts te vinden die je verder kunnen helpen (en zelfs nu nog geloof ik).

Ik zou zeker de AD nog informeren naar zijn reactie over Stevie Wonder die met een diamantschijf aan de gang is geweest. Anders blijft hij onbewust onbekwaam en daar is niemand bij gebaat.

1 like

@Simon5 kut man! Dat is echt niet leuk.

Hoewel het ‘makkelijk’ is om te zeggen dat je van te voren goed moet kijken waar je je horloge laat servicen/polijsten en dat je goede foto’s vooraf moet maken en achteraf het werk goed moet controleren, snap ik je best wel hoor.

Je gaat bewust naar een AD betaald flink en dan verwacht je als consument gewoon dat je goed geholpen wordt.

Ik zou wel terug gaan - ook al is het na 4 maanden - en gewoon vertellen dat je twijfelde en advies hebt gevraagd om het polijstwerk te beoordelen. Ik hoop dat ze je netjes helpen! Maar het is ook fair om ze de kans te geven het te herstellen (ik geloof dat je hier inderdaad geen namen mag delen (mocht in ieder geval in mijn NA niet noemen dat ik zo enthousiast over de AD in Maastricht) maar ik vind het zelf wel fijn. Zo kunnen we hier gezamenlijk een beetje een beeld vormen waar je wel en niet moet zijn).

Willen ze je bij de AD niet helpen dan zijn er denk ik inderdaad opties om je R te herstellen, als het mijn zou overkomen dan zou me dat het geld ook wel waard zijn.

Sterkte!

Wat is er met de bezel?

Gewoon proberen bij de AD en als het niet lukt, Tja… tempus, Duitsland (hier een link gepost wat eerder in het topic) of een jaartje wachten en naar polen sturen.
De drie beste polijsters die ik gezien hem.

Ja. Maar niet heel ernstig. De lugs zijn echter triest. Kijk maar eens goed. Je horloge lijkt wel door een stagiair op een vrijdag ochtend na de studenten avond tegen het polijstwiel gedrukt.

Het is geen ramp, maar snap dat het pijn doet.

Mijn eerste reactie was; jazeker is dit gek. Totaal ongekend en bizar.

Na even door @Chlorophyl een realiteitscheck gekregen te hebben, besef ik me dat dit waarschijnlijk de norm is. Nee, het is niet gek, maar je zit tussen een populatie die echt geen normale kijk op horloges heeft.

Los van HF, staan Nederlandse liefhebbers bekend om hun hoge verwachtingen bij grote merken zoals bijv. Omega. Belgen blijken milder, zowel kwa polijsten als het lopen van een uurwerk heb ik van een oud werknemer aldaar gehoord.

Nu ben ik los van horloges erg wantrouwend van karakter. Zo markeer ik zelfs auto onderdelen als ik verwacht dat deze aan vervanging toe zijn, controleer ik tegenwoordig werkelijk alles bij een geleverde dienst voordat ik de afhandeling teken of overige rekening betaal en film ik bij verzending en ontvangst van pakketjes het hele proces. Ik wil elke stap van een dienst, zwart op wit.

Moet me wel beseffen dat dit niet ‘normaal is’ en voort komt uit mijn ervaring in dit leven. Bewust en onbewust word je overal genaaid :rofl:.

Het credo van mijn wijze vader;

Vader Nash Als je scheel kijkt, lijkt de slager net een kapper. Het resultaat verzacht wel wat met bier en wijn, maar geknipt en geschoren zul je zijn. Let op jongen, let op.

Ik hoop dat deze ervaring je leert voorzichtiger te zijn, maar dat het niet doorslaat in de absurditeit van mijn brein betreffende vertrouwen. Je leven voor deze ervaring, lijkt me heerlijk.

Je kunt hem ook zo laten. Ook al reageert iedereen hier heftig, het valt wel mee hoor. Het is een wijze les die je weer meeneemt in het leven. Even relativeren; het is een horloge…

Traantje laten en door. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je bloeddruk te laten stijgen over een voorwerp.

5 likes

Die is inderdaad het probleem niet. Die lugs doen wel pijn.

Maar eerst naar S&C en als zij geen oplossing bieden gewoon naar @Tempusuurwerktechniek en kijken wat zij kunnen doen.

Dit was mijn oude sub. Die was ook gaar maar is voor een revalidatie naar Il menzerna geweest.

Hier kan ik het wel op

11 likes

Zou ik sowieso aanraden

Wel goed een beetje zelfspot! :slight_smile:

Eens!

Maar… lastig is het wel :slight_smile:

1 like