Zwaar teleurstellend polijst werk AD

Beste Leden,

Ik heb recentelijk mijn Rolex 16610 submariner laten servicen inclusief polijsten bij een AD. Eerste keer dat ik het door een AD laat doen, gezien ik in de veronderstelling was dat ik daar wat betreft het polijsten het beste resultaat zou krijgen. Tot mijn schrik hebben ze er naar mijn mening enorm veel materiaal van af gehaald. Iemand anders hier vergelijkbare ervaringen mee?

Plaatjes?

5 likes

Genoeg berichten op het internet met waarschuwingen dat je beter niet bij de AD kunt polijsten. Vervelend om te lezen dat ze je Sub hebben verpest.

Gelukkig zijn er adressen waar ze het wel weer kunnen fixen. @Stifstaf heeft laatst zijn GMT laten opknappen. Dat zag er strak uit.

1 like

Foto’s? Voor en na aub.
Ben nou toch wel benieuwd.

2 likes

44 likes

Ooit mijn deep sea weggebracht en kreeg hem als sub terug

90 likes

Het ligt eraan waar je het laat doen er zijn AD’s die hier beter in zijn dan andere, sommige zullen ook diepe beschadigingen laseren waardoor er minder materiaal weggehaald hoeft te worden.
Goed een kast/band als nieuw opmaken is een vak apart en kan niet iedereen.

Bedankt voor de reacties, ik heb helaas niet zoveel foto’s van voor het polijsten en helaas ook geen hele duidelijke. Maar om even aan te geven, dit zijn de crown guards, voor en na (excuus voor de kwaliteit van de foto’s) boven is na

4 likes

Oei, die zijn afgerond.

2 likes

das niet best :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Waardeloos toch?

Yup balen gelukkig zijn er wel adressen waar ze dat weer kunnen herstellen dmv laseren
Of je dient een claim in bij betreffende AD en vraagt een nieuwe kast

9 likes

Heb je enig idee wat een volledige case refinishing kost? Ze zijn ook niet zuinig geweest op de lugs😉 Dit is m’n eerste “echte” horloge en wil het graag origineel houden

Dat dus.
Waarom zou je nog een keer een kapitaal uitgeven om het gepruts van een ander op te laten lossen.

2 likes

Als er van te voren geen afspraken zijn gemaakt sta je niet sterk ben ik bang. Zeker niet als je geen goede foto’s hebt.

1 like

Ben bang dat dat een lastig verhaal wordt aangezien ik eigenlijk geen bewijs heb en het nu al 4 maanden geleden is. Heb het horloge een tijd lang niet gedragen vanwege de aanschaf van wat andere horloges. Het valt me nu pas op…

Dit is m’n eerste “echte” horloge en wil het graag origineel houden
[/quote]

Dat begrijp ik. Maar dat je het dan laat polijsten niet eerlijk gezegd…

Internet staat er vol mee.

Hier dan weer niet mee. Hoe is dit in godsnaam mogelijk?

Een sub kopen, vervolgens geen fotos nemen (wristshots, aankoop fotos… niets?), Laten servicen en dan pas na 4 maanden de afgekloven kast spotten?

Zit niets anders op dan opnieuw opmaken met laserwelding ben ik bang. Of verkopen met de recente service en een nieuwe zoeken. Dat kan natuurlijk ook.

6 likes

Wauw pijnlijk. Ben ook wel benieuwd naar de lugs nu. Door 4 maanden te wachten kan je hier alleen weinig meer mee. Zonde.

Haha ik denk (hoop) dat de meesten het op deze manier doen. Gewoon een horloge kopen en klaar. Ik hoop echt dat wij uitzonderingen zijn hier. 🫣

6 likes