Ik heb recentelijk mijn Rolex 16610 submariner laten servicen inclusief polijsten bij een AD. Eerste keer dat ik het door een AD laat doen, gezien ik in de veronderstelling was dat ik daar wat betreft het polijsten het beste resultaat zou krijgen. Tot mijn schrik hebben ze er naar mijn mening enorm veel materiaal van af gehaald. Iemand anders hier vergelijkbare ervaringen mee?
Het ligt eraan waar je het laat doen er zijn AD’s die hier beter in zijn dan andere, sommige zullen ook diepe beschadigingen laseren waardoor er minder materiaal weggehaald hoeft te worden.
Goed een kast/band als nieuw opmaken is een vak apart en kan niet iedereen.
Bedankt voor de reacties, ik heb helaas niet zoveel foto’s van voor het polijsten en helaas ook geen hele duidelijke. Maar om even aan te geven, dit zijn de crown guards, voor en na (excuus voor de kwaliteit van de foto’s) boven is na
Yup balen gelukkig zijn er wel adressen waar ze dat weer kunnen herstellen dmv laseren
Of je dient een claim in bij betreffende AD en vraagt een nieuwe kast
Heb je enig idee wat een volledige case refinishing kost? Ze zijn ook niet zuinig geweest op de lugs😉 Dit is m’n eerste “echte” horloge en wil het graag origineel houden
Ben bang dat dat een lastig verhaal wordt aangezien ik eigenlijk geen bewijs heb en het nu al 4 maanden geleden is. Heb het horloge een tijd lang niet gedragen vanwege de aanschaf van wat andere horloges. Het valt me nu pas op…